Subscribe Now
Trending News
Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
08 Φεβ 2025
Ελλάδα

Η οικονομική κρίση κτύπησε και την ΕΛ.ΑΣ!

Η οικονομική κρίση κτύπησε και την ΕΛ.ΑΣ, με συνέπεια σε πολλές περιφέρειες της χώρας οι υποδιευθύνσεις να μην έχουν χρήματα ούτε για να βάλουν βενζίνη στα περιπολικά. Την ώρα που οι κακοποιοί αλωνίζουν ανενόχλητοι και ο κόσμος αναρωτιέται που είναι η αστυνομία, το ψαλίδι στις δαπάνες που επέβαλε το Υπουργείο Οικονομικών στο Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ υποχρεώνει τους αστυνομικούς να περιπολούν πεζοί.

Την ώρα που οι κλοπές, οι ληστείες και διαρρήξεις έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας των πολιτών, η ανασφάλεια έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο και οι συμμορίες των κακοποιών αλωνίζουν ανενόχλητες, η Ελληνική Αστυνομία έμεινε από ….λάδια. Στην κυριολεξία…αφού τα μισά και πλέον από τα οχήματα των ομάδων ταχείας επέμβασης βρίσκονται παροπλισμένα στα παρκινγκ των τμημάτων ή αστυνομικών υποδιευθύνσεων της χώρας, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών ή καυσίμων. Ο κ. Σπήλιος Κρικέτος, συνδικαλιστής ΕΛ.ΑΣ αναφέρει: «Το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με την έλλειψη χρημάτων έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της εγκληματικότητας. Περιπολικά χωρίς ανταλλακτικά, μηχανές αχρηστεύονται. Καθόμαστε με αυτοκίνητα με βλάβες και χωρίς καύσιμα». Οι αστυνομικοί εργάζονται κάτω από άθλιες συνθήκες. Τα υπηρεσιακά οχήματα της αστυνομίας, παραμένουν σταθμευμένα στα γκαράζ των τμημάτων και αυτό γιατί δεν έχουν χρήματα ούτε για βενζίνη! Οι ιδιοκτήτες πρατηρίων αρνούνται να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ με καύσιμα γιατί παραμένουν απλήρωτοι εδώ και πολλούς μήνες από την Ελληνική Αστυνομία.

Η αστυνομία προς το παρόν νοσεί βαριά από τον ιό της οικονομικής κρίσης, σε τέτοιο βαθμό που στα ταμεία της ΕΛ.ΑΣ., να μην υπάρχουν χρήματα ούτε για βενζίνη στα περιπολικά, με αποτέλεσμα πολλές φορές να επιστρατεύονται οι αντλίες των στρατοπέδων. Ο Πρόεδρος των Αστυνομικών Υπαλλήλων Αχαϊας, Θανάσης Αθανασόπουλος, τόνισε ότι: «Κυρίως τα πρατήρια τα οποία μας εφοδίαζαν με καύσιμα δεν πληρώνονταν στην ώρα τους οι προμηθευτές μας. Είχε παρουσιαστεί αυτό το πρόβλημα Πανελλαδικά επαναλαμβάνω».

Αξιωματικοί, υποστηρίζουν ότι  το πρόβλημα δημιουργήθηκε καθώς οποιαδήποτε δαπάνη γίνεται για αυτά τα θέματα πρέπει η έγκριση να δίνεται από την υπηρεσία δημοσιονομικού ελέγχου του υπουργείου Οικονομικών. «Οι αρμόδιοι θα πρέπει να καταλάβουν ότι δεν είμαστε μια οποιαδήποτε υπηρεσία, άρα θα πρέπει αυτές οι δαπάνες στα καύσιμα και στην συντήρηση των οχημάτων να εγκρίνονται άμεσα, ή να υπάρχει ένα κονδύλι που θα το χρησιμοποιούν οι διαχειριστές των υπηρεσιών και όχι να περιμένουμε την υπηρεσία δημοσιονομικού ελέγχου του υπουργείου Οικονομικών», τόνισε ο Σπύρος Καπετάνος, μέλος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων του Άργους. Στην ουσία, η ελληνική αστυνομία πληρώνει την κακή οικονομική διαχείριση του παρελθόντος, αφού η Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου του Υπουργείου Οικονομικών που υποκατάστησε το Ελεγκτήριο Δαπανών του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ.  κατέστησε σαφές ό, τι για την έγκριση νέων δαπανών πρέπει να έχουν εξοφληθεί προηγούμενες υποχρεώσεις.
Ο Νίκος Καραδήμας, συνδικαλιστής της ΕΛ.ΑΣ υπογράμμισε ότι: «Όσον αφορά στα περιπολικά είναι τα περισσότερα σταθμευμένα στους όρχους, γιατί δε γίνεται καμιά έγκριση για τις δαπάνες». Συνέπεια είναι σε πολλές περιοχές της χώρας οι αστυνομικοί να εκτελούν περιπολίες πεζοί, με αποτέλεσμα να τρέχουν και να μη  φθάνουν τις συμμορίες των κακοποιών που επιβάλλουν το δικό τους νόμο.
Τραγικό παράδειγμα, ο άτυχος  πυροσβέστης, που δολοφονήθηκε στην προσπάθειά του να αντιμετωπίσει ληστές σε σούπερ μάρκετ στην Πάτρα. Μπροστά σε τέτοια περιστατικά, το  Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη παρουσιάζει εικόνα διάλυσης. Δείχνει ανίκανο να συντονίσει τις αρμόδιες υπηρεσίες, προκειμένου να τονώσει με αποτελεσματικότητα το αίσθημα ασφάλειας στους πολίτες.
Τι υποστηρίζει το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Τα οχήματα που διαθέτει η Ελληνική Αστυνομία (αυτοκίνητα και δίκυκλες μηχανές) στην πλειοψηφία τους είναι επιχειρησιακά αξιοποιήσιμα. Στις περιπτώσεις εκείνες που ορισμένα οχήματα έχουν ακινητοποιηθεί λόγω μηχανικών βλαβών ή τροχαίων ατυχημάτων, έχουν ήδη δρομολογηθεί οι απαραίτητες διαδικασίες για την επισκευή τους. Σχετικά με τα προβλήματα που είχαν δημιουργηθεί στο πρόσφατο παρελθόν λόγω αλλαγής της διαδικασίας έγκρισης των πιστώσεων για την επισκευή – συντήρηση των υπηρεσιακών οχημάτων, έχουν ήδη επιλυθεί και η επισκευή αυτών πραγματοποιείται απρόσκοπτα, με ευθύνη των Υπηρεσιών που ανήκουν τα οχήματα.
Τέλος, σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών διευκρινίστηκε ότι θα πρέπει να επιτευχθεί η βέλτιστη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων του προϋπολογισμού. Στην κατεύθυνση αυτή το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας έχει λάβει μέτρα και μέχρι στιγμής έχει εξοικονομηθεί το συνολικό ποσό των 21.900.000 ευρώ. Συγκεκριμένα, εξοικονομήθηκαν σε ετήσια βάση: 1.800.000 ευρώ από επαναδιαπραγμάτευση των μισθωμάτων των κτιρίων της ΕΛ.ΑΣ., 1.200.000 ευρώ από κατάργηση αστυνομικών σταθμών, 15.000.000 ευρώ από την αύξηση της χιλιομετρικής απόστασης για δικαιολόγηση εκτός έδρας αποζημίωσης, 1.000.000 ευρώ από τη χρήση συστημάτων POLICE ON LINE, 1.000.000 ευρώ από κατάργηση τηλετυπικών ευθειών, 1.000.000 ευρώ από χαρακτηρισμό αστυνομικών επιχειρήσεων ως ευρείας κλίμακας μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, 500.000 ευρώ από τον ορισμό ενεργειακά υπεύθυνου για κάθε κτίριο, 400.000 ευρώ από τη συγγραφή βοηθημάτων για τις αστυνομικές σχολές από ομάδες αστυνομικού προσωπικού.