Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
24 Οκτ 2019
Auto-Moto

Η έκπληξη της Ford με τον Ecoboost κινητήρα

Του Πέρη Χαλάτση
Τις ημέρες που η Ford παρουσίαζε στη Γερμανία ένα νέο πολυχρηστικό μοντέλο στη μικρομεσαία κατηγορία , το Ford C-MAX, εμείς δοκιμάζαμε την εκδοση Ecoboost με τον 1000άρι τούρμπο κινητήρα. Θα μού πείτε τώρα γιατί δεν ήμασταν και εμείς στη Γερμανία για το C-MAX. Απάντηση δεν υπάρχει.
Ας δούμε όμως το Ford Focus με τον 3 κύλινδρο κινητήρα που με μόλις 999 κ.εκ υπόσχεται πολλά. Θα πετύχει το επιχείρημα στην ελληνική αγορά? Θα στραφεί ο Έλληνας σε ένα μεγάλο αμάξωμα με τόσο μικρό κινητήρα? Σίγουρα δεν ξαφνιαστήκαμε όταν πριν από μερικούς μήνες μας ανακοίνωσαν την έλευση του μικρού κινητήρα. Το περιμέναμε άλλωστε. Δύσκολη η απόφαση να προχωρήσουν σε ένα τόσο μικρό κινητήρα για ένα τόσο μεγάλο αμάξωμα. Και όλη αυτή η δουλειά τους υπογράφεται σε ένα μικρό σηματάκι που φέρει τα χαρακτηριστικά με διακριτικά “ Econetic Technology”.

Πριν προχωρήσουμε στην παρουσίαση του αυτοκινήτου να σας πούμε ότι οι μηχανικοί της Ford μας εντυπωσίασαν όταν μας είπαν ότι το μπλοκ του κινητήρα έχει διαστάσεις όσο ένα φύλο χαρτί Α4. Έτσι για να ξέρετε οι μηχανικοί συνδύασαν έξυπνα κάθε τους κίνηση. Τρείς κύλινδροι στη σειρά με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο. Σύστημα ψεκασμού και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων. Και το βασικότερο? Οι συνηθισμένοι θόρυβοι του μοτέρ εξαλείφτηκαν. Πρέπει να ομολογήσουμε ότι έκαναν καλή δουλειά.
Να τα βάλουμε κάτω και να τα ζυγίσουμε. Είπαμε λοιπόν τρείς κύλινδροι, με 100 ίππους η με 125 , πάντα σε έκδοση τούρμπο. Η ονομασία του είναι Ecoboost. Είναι ένας νέος κινητήρας που στην ουσία αντικαθιστά τον ατμοσφαιρικό 1600αρι. Aν και το εργοστάσιο δίνει μέση κατανάλωση 4.8 λ για κάθε 100 χιλιόμετρα, εμάς μας έκαψε πολύ περισσότερο οπόσο μας υπόσχονται οι Γερμανοί. Φταίει το πόδι μας? Φταίει ότι είμαστε σε μια κακή πόλη με όχι τόσο καλούς δρόμους όπως στη Γερμανία ? Μήπως είμαστε κακοί οδηγοί ? Ότι και αν είναι το δικό μας αυτοκίνητο που δοκιμάζαμε έκαιγε περισσότερο από αυτό που μας υπόσχονται οι εργοστασιακοί της Ford. Σίγουρα η κατανάλωση μειώνεται αισθητά όταν αποφασίσεις να βγεις στην εθνική οδό και παραμένει σταθερά η έκτη ταχύτητα στο σασμάν. Το αυτοκίνητο μας ήταν με τους 125 ίππους και κατά συνέπεια είχε 6αρι κιβώτιο. ( Το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο με τους 100 ίππους εφοδιάζεται με 5άρι σασμάν).
Στο δρόμο πάντως το αυτοκίνητο κινείται άψογα με πολύ καλή κύλιση και το ταξίδι είναι άνετο και ξεκούραστο. Η ανάρτησή του είναι καλά ρυθμισμένη και θα έλεγα –χωρίς να σας μπερδέψω- ότι έχει καλή ισορροπία. Το αυτοκίνητο κυκλοφορεί περίπου εννέα μήνες στην Ελλάδα και είναι νωρίς να βγάλουμε συμπεράσματα για την προτίμηση των αγοραστών δεδομένου ότι στη χώρα μας όλα είναι συγκεχυμένα και η αγορά αυτοκίνητου είναι πολύ πεσμένη.
Όσοι μπήκαν στο αυτοκίνητο δεν πίστευαν ότι φοράει 1000άρι κινητήρα. Όλοι έβαζαν στοίχημα ότι ο κινητήρας του ήταν κάπου ανάμεσα σε 1600 και 1800 κ.εκ
Το τούρμπο ομολογουμένως κάνει το δικό του θαύμα. Δεν είναι σημαντικές οι μετρήσεις των 11.3 δευτερόλεπτων από 0=100 όσο το γεγονός ότι το αυτοκίνητο κινείται ικανοποιητικά γρήγορα και ξεκούραστα. Το τούρμπο έχει γραμμικό ανέβασμα που αν δεν ανοίξεις τη συζήτηση οι επιβάτες δεν το καταλαβαίνουν. Θυμίζει αυτοκίνητο με ατμοσφαιρικό κινητήρα.

Να μην σας κουράζουμε με άλλες λεπτομέρειες που δεν έχουν σήμερα σημασία γιατί εσωτερικά το αυτοκίνητο είναι ίδιο με αυτό πού ήδη κυκλοφορεί και ξέρετε.
Μπροστά τα όργανα έλεγχου είναι εύκολα στο χειρισμό, πλούσια σε καλούδια αλλά το μόνο πού λείπει – σήμερα απαραίτητο σε κάθε οδηγό για λιγότερο άγχος – είναι το σύστημα πλοήγησης.
‘Όπως και εσείς θα ξέρετε όταν μπαίνεις σ ένα καινούργιο αυτοκίνητο η πρώτη αίσθηση είναι το πάν. Οδηγώντας το Focus αισθανθήκαμε σιγουριά από την πρόσφυση που έχει στο δρόμο. Το αυτοκίνητο μας άρεσε. Εκτός από την κατανάλωση που δεν συμφωνούμε με τις τιμές που δίνουν οι Γερμανοί θα θέλαμε ένα navigator πού λείπει αλλά και ο χειρισμός αυτοματισμού για το άνοιγμα και κλείσιμο από τη θέση του οδηγού των παραθύρων στους πίσω επιβάτες.
Ας δούμε μερικά από τα πλεονεκτήματα του Focus EcoBoost που μας άρεσαν. Ένα από αυτά είναι το σύστημα Active City Stop
Με αυτό μπορείτε να αποφύγετε τις συγκρούσεις σε συνθήκες «μποτιλιαρίσματος» με χαμηλές ταχύτητες ή όταν η ταχύτητα δεν ξεπερνάει τα 30 χλμ/ώρα. Αν το σύστημα ανιχνεύσει απότομη στάση του προπορευόμενου οχήματος, τότε το αυτοκίνητο φρενάρει αυτόματα. Ακόμη στα θετικά πρέπει να βάλουμε το σύστημα έκτακτης υποβοήθησης πέδησης (EBA) βοηθάει το νέο Focus να ασκεί την καλύτερη δυνατή πέδηση σε έκτακτες συνθήκες. Εάν ανιχνεύσει ότι ο οδηγός ασκεί ανεπαρκή πίεση, αυξάνει την πίεση πέδησης.
Χρήσιμος είναι και ο εσωτερικός αντιθαμβωτικός καθρέφτης που όταν ανιχνεύει δέσμη από φώτα μειώνει αυτόματα τη φωτεινότητα του.
Γι αυτούς που έχουν πρόβλημα στο παρκάρισμα η Ford πρόβλεψε και βρήκε λύση με το σύστημα αυτόματης στάθμευσης. Μπορείτε να σταθμεύσετε το αυτοκίνητο σε χώρους που είναι μόλις 20% μεγαλύτεροι από το μέγεθός του. Εσείς απλά πατάτε ένα κουμπί και οι αισθητήρες αυτού του πρωτοποριακού συστήματος εντοπίζουν τον κατάλληλο χώρο ενώ περνάτε από δίπλα του. Στη συνέχεια, το σύστημα οδηγεί αυτόματα το αυτοκίνητο στο χώρο, ενώ εσείς πατάτε απλά γκάζι και φρένο και αλλάζετε ταχύτητες (ακολουθώντας τις οδηγίες στην οθόνη και τα ηχητικά σήματα). Αυτό το σύστημα δεν είναι σε όλες τις εκδόσεις.
Πολύ καλό είναι ακόμη και το σύστημα που σε προειδοποιεί όταν κάποιο από τα ελαστικά σας αρχίζει να χάνει αέρα. Το σύστημα ανίχνευσης απώλειας πίεσης ελαστικών (DDS) σας ειδοποιεί αμέσως ενεργοποιώντας ένα εικονίδιο στον πίνακα οργάνων.
Ας δούμε όμως και το κοστολόγιο. Πόσο κοστίζει το 1000άρι με τον Ecoboost κινητήρα.
Mε κινητήρα 1000 κ.εκ και 100 ίππους στην έκδοση Trend η τιμή του έρχεται με το όφελος της απόσυρσης 14.200 ευρώ ενώ αυτό της δοκιμής μας με τους 125 ίππους υπολογίστε 19.000 ευρώ αλλά θα πρέπει να αφαιρέσετε και την απόσυρση οπότε έρχεται σε πολύ καλύτερη τιμή. Πρέπει να λάβετε υπόψη σας ότι το Ecoboost έχει μόνο 98 ευρώ τέλη κυκλοφορίας και το βασικότερο ελεύθερη είσοδο στον δακτύλιο.

Related posts