Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
29 Ιούν 2022
Auto-Moto

Αυλαία για τη F1 στη Βραζιλία


Από σήμερα που ξεκίνησαν τα επίσημα δοκιμαστικά μέχρι και την Κυριακή τα βλέμματα στρέφονται στο Interlagos στη Βραζιλία. Όπως πέρσι έτσι και φέτος τελευταίος αγώνας της χρονιάς θα γίνει στη θρυλική πίστα του Interlagos στο Sao Paulo. Ήδη από σήμερα στις δοκιμές οι πιλότοι χρησιμοποίησαν για τις δοκιμές τους τις σκληρές γόμες της Pirelli . Επέλεξαν γόμες P Zero Silver και μεσαίες P Zero White για τον τελικό όπου κρίνεται ο τίτλος.
Η πίστα του Interlagos είναι από τις μικρότερες αλλά και πλέον απαιτητικές τεχνικά στο καλεντάρι της F1, με γρήγορες στροφές, φουρκέτες και μεγάλες υψομετρικές διαφορές σε συνολικό μήκος 4.309 χλμ.
Λόγω διαφορών στην ποιότητα του ασφαλτοτάπητα, η επίτευξη βέλτιστης πρόσφυσης και αεροδυναμικής πίεσης είναι ζωτικής σημασίας, κυρίως σε συνάρτηση με τις πολλές αλλαγές κλίσεων. Η Στροφή 14 – η πιο αργή της πίστας – είναι ενδεικτικό παράδειγμα των τεχνικών προκλήσεων που θέτει το Interlagos στα ελαστικά: οι οδηγοί φρενάρουν δυνατά ενώ κινούνται σε ανηφόρα και μετά στρίβουν προσέχοντας την υπερστροφή ισχύος στην έξοδο.
Στις απαιτήσεις μιας ήδη περίπλοκης και πολυσύχναστης πίστας έρχεται να προστεθεί και ο αστάθμητος παράγοντας του καιρού που είναι εξαιρετικά ευμετάβλητος. Αυτό σημαίνει ότι ενδέχεται να χρειαστούν τα ενδιάμεσα ελαστικά Cinturato Green και τα βρόχινα Cinturato Blue.
Οι ομάδες έχουν σήμερα στις ελεύθερες δοκιμές δύο έξτρα σετ των πρωτοτύπων εκδόσεων που προορίζονται για την ερχόμενη σεζόν, ώστε να πάρουν μία πρώτη γεύση από τα χαρακτηριστικά ελαστικών του 2013. Οι γόμες και η δομή των slick ελαστικών θα είναι διαφορετική, επομένως οι οδηγοί θα έχουν μία πολύτιμη ευκαιρία να προετοιμαστούν για του χρόνου. Όμως, με τόσο σκληρή μάχη για τον τίτλο, πολλοί θα προτιμήσουν να επικεντρωθούν μόνο στον αγώνα: μία από τις πολλές κρίσιμες στρατηγικές αποφάσεις που θα πρέπει να λάβουν κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.
Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Pirelli φτάνει στον τελευταίο γύρο της σεζόν της Formula 1 ως ο μοναδικός προμηθευτής ελαστικών με άγνωστη ακόμα την έκβαση του πρωταθλήματος, λόγω των οκτώ διαφορετικών νικητών που αναδείχτηκαν μέχρι τώρα – και μάλιστα οι επτά στους πρώτους επτά γύρους.
Ο Paul Hembery διευθυντής του αγωνιστικού της Pirelli δήλωσε: «Φέρνουμε κάποια από τα πρωτότυπα ελαστικά μας για το 2013 στη Βραζιλία προκειμένου οι ομάδες να πάρουν μια πρώτη γεύση στη φάση των ελεύθερων δοκιμών. Καθώς δεν προβλέπεται άλλη δοκιμή μέχρι το Φεβρουάριο, θα είναι μία εξαιρετικά πολύτιμη ευκαιρία για να δουν τα χαρακτηριστικά των νέων ελαστικών πριν οριστικοποιήσουν τα μονοθέσιά τους για του χρόνου. Τόσο οι γόμες όσο και η δομή θα διαφέρουν, που σημαίνει ότι τα χαρακτηριστικά των νέων ελαστικών θα έχουν τροποποιηθεί, με μεγαλύτερο εύρος συνθηκών μέγιστης απόδοσης, ενώ μερικές γόμες θα προσφέρουν ελαφρώς υψηλότερες επιδόσεις. Δεν έχουμε οριστικοποιήσει ακόμα την ακριβή κατάταξη κάθε γόμας ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της και γι αυτό προτιμήσαμε να ονομάσουμε το ελαστικό που θα δοκιμαστεί στη Βραζιλία ‘πρωτότυπο’ αντί κάποιας άλλης ονομασίας, αλλά θα είναι αντιπροσωπευτικό της γενικότερης σχεδιαστικής φιλοσοφίας μας για την επόμενη χρονιά. Ανυπομονούμε να ακούσουμε σχόλια από τις ομάδες και ασφαλώς περιμένουμε ένα δυνατό φινάλε για τα ελαστικά του 2012 σε έναν – κατά κανόνα – πολύ απαιτητικό και συναρπαστικό αγώνα στη Βραζιλία, τον οποίο θα παρακολουθήσουν μερικοί απ τους πιο ενθουσιώδεις και ένθερμους οπαδούς όλου του κόσμου».
Μερικές λεπτομέρειες για την πίστα.
Ο ασφαλτοτάπητας στη Βραζιλία έχει πολλές ανωμαλίες, που δυσκολεύει τα ελαστικά να βρουν πρόσφυση και αυξάνει τις φυσικές απαιτήσεις για τους οδηγούς. Ο αγώνας διαρκεί 71 γύρους και ο περσινός νικητής, Mark Webber (Red Bull), υιοθέτησε στρατηγική τριών pit stop και κέρδισε με διαφορά 17 δευτερόλπτα. Μεγάλη έμφαση δίδεται στη συνδυασμένη πρόσφυση: μετάβαση από το φρενάρισμα στην επιτάχυνση. Το Interlagos δεν καταπονεί ιδιαίτερα τα φρένα, ενώ σημαντικό είναι να διατηρείς ρυθμό.Η μεγάλη ποικιλία στροφών με υψηλές και χαμηλές ταχύτητες, σε συνδυασμό με τις μεγάλες υψομετρικές αλλαγές και η μεγάλη απόσταση από τη στάθμη της θάλασσας, δυσκολεύει την ανεύρεση του σωστού αεροδυναμικού σεταρίσματος, ενώ για μία φορά ακόμα, χρειάζεται ένας καλός συγκερασμός μέτριας – χαμηλής αεροδυναμικής πίεσης. Το τελευταίο κομμάτι του γύρου είναι από τα πιο σημαντικά σε ό,τι αφορά το συνολικό χρόνο, επομένως αποτελεί βασικό κριτήριο για το σετάρισμα.

Related posts