Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
24 Μαρ 2019
Auto-Moto

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Opel

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο με εκτεταμένη αυτονομία 500 km

 

Για πρώτη φορά είδαμε το επαναστατικό αυτοκίνητο της Opel, το ηλεκτρικό και όχι μονο Αmpera, στο 79ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Τότε, τα αποκαλυπτήρια έκανε ο πρόεδρος της General Motors Europe, Carl-Peter Forster, ανακοινώνοντας ότι η έναρξη παραγωγής αναμένεται στα τέλη του 2011.

Όμως, λίγους μήνες μετά, στις αρχές Ιουλίου, οι Γερμανοί έκαναν την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του Ampera στην Ολλανδία.

Κάπου μεταξύ Χάγης και Άμστερνταμ, οι δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου οδηγήσαμε το Ampera και για 60 χιλιόμετρα δεν χαλάσαμε ούτε ένα λίτρο βενζίνη! Για 60 χιλιόμετρα πηγαίναμε μόνο με… ρεύμα. Ηλεκτρικά.

Φυσικά, θα γράψουμε αρκετά γι’ αυτό το ταξίδι, αυτήν την παρουσίαση της Opel, αλλά προς το παρόν θα σας δώσουμε μερικά στοιχεία για να πάρετε μία πρώτη γεύση.

«Το Opel Ampera επιβεβαιώνει για μία ακόμα φορά τον ηγετικό ρόλο της GM στον εξηλεκτρισμό του αυτοκινήτου», δήλωσε ο Carl-Peter Forster. «Το επαναστατικό σύστημα ηλεκτροκίνησης Voltec είναι το είδος της νεωτεριστικής τεχνολογίας που χρειάζεται η βιομηχανία αυτοκινήτου για να αντιμετωπίσει τις ενεργειακές και περιβαλλοντικές προκλήσεις».

Το πεντάθυρο, τετραθέσιο Ampera είναι επηρεασμένο από τη βραβευμένη σχεδιαστική γλώσσα της Opel, όπου η γλυπτική τέχνη συναντά τη γερμανική ακρίβεια, ενσωματώνοντας αρκετά στιλιστικά στοιχεία από τα πρωτοποριακά εκθεσιακά οχήματα Flextreme και GTC Concept.

«Δεν υπήρχε καλύτερος τρόπος από την παρουσίαση του Ampera για να γιορτάσουμε τα 110 χρόνια καινοτομιών της Opel στη βιομηχανία αυτοκινήτου», είχε δηλώσει ο Alain Visser, Αντιπρόεδρος της Opel στη GME.

Οι τροχοί του Ampera περιστρέφονται ηλεκτρικά σε όλες τις συνθήκες και ταχύτητες. Σε διαδρομές μέχρι 60 km (MVEG), θα κινείται με την ισχύ που είναι αποθηκευμένη στη μπαταρία ιόντων λιθίου 16-kWh, έχοντας μηδενικές εκπομπές CO2. Όταν η ενέργεια της μπαταρίας μειώνεται, ηλεκτρισμός που παρέχεται από ένα κινητήρα – γεννήτρια επεκτείνει την αυτονομία του Ampera σε πάνω από 500 km.

Το Ampera μπορεί να συνδέεται σε οποιαδήποτε στάνταρ πρίζα 230v για φόρτιση. Η GM Europe αναλύει τις απαιτήσεις μιας δομής επαναφόρτισης για σύνδεση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με εταιρίες ενέργειας, μεταξύ των οποίων η ισπανική Iberdrola.

Το Ampera θα προσφέρεται επίσης σε δεξιοτίμονη έκδοση στη Βρετανία, από τη Vauxhall.

Καλά όλα αυτά, αλλά στην Ελλαδα τι γίνεται; Γιατί στην Ολλανδία, χώρα της οποίας οι κυβερνήτες είναι ευαισθητοποιημένη, υπάρχουν σε κάθε τετράγωνο σημεία φόρτισης. Όπως άλλωστε συμβαίνει και στην Αγγλία, στη Γαλλία ή στη Σουηδία.

Στην Ελλάδα τι γίνεται; Γιατί μόνο υποσχέσεις ακούμε. Προεκλογικά, μας υπόσχονται λαγούς με πετραχήλια. Μετά, βάζουν φόρους… Πού να πάει ο Έλληνας να αγοράσει αυτοκίνητο…

Προσεχώς θα πούμε περισσότερα για το Ampera, αλλά και για την παρουσίαση στην Ολλανδία.

 

 

Related posts