Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
18 Μαΐ 2022
Auto-Moto

Νεο Yaris 3ης γενιας

 

Eνα νέο κεφάλαιο στη σύγχρονη Ευρωπαϊκή ιστορία ανοιγει η Toyota με την  κυκλοφορία του Yaris  τρίτης γενιάς. Το νέο Yaris κατατάσσεται στην κατηγορία B η οποία –με μερίδιο 26% επί του συνόλου της αγοράς, που ισοδυναμεί με περίπου 4 εκατομμύρια πωλήσεις το χρόνο– παραμένει η σημαντικότερη στο στίβο της Ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου. Στην κατηγορία αυτή κυριαρχούν προς το παρόν βενζινοκίνητα οχήματα, σε ποσοστό πάνω από τα δύο τρίτα του μίγματος.

Με τις συνεχείς αυξήσεις του κόστους καυσίμου και το φορολογικό κριτήριο των εκπομπών CO2 να οδηγούν τους καταναλωτές στην επιλογή μικρότερων μοντέλων, οι πωλήσεις της κατηγορίας Β αναμένεται να παραμείνουν σταθερές στο άμεσο μέλλον.

Το νέο Yaris τοποθετείται στην καρδιά της κατηγορίας Β και αντιπροσωπεύει έναν έξυπνο συνδυασμό προσόντων. Ικανοποιεί τους προοδευτικούς και τεχνοκράτες πελάτες  αλλά και τους πιο συμβατικούς χρήστες, οι οποίοι δίνουν έμφαση στην ποιότητα, την πρακτικότητα και, ασφαλώς, στη σχέση αξίας/τιμής (value for money).

Η τρίτη γενιά Yaris κληρονομεί την ευφυή φιλοσοφία του ‘packaging’ των προηγούμενων γενιών, ενώ εξωτερικά δείχνει πιο γοητευτικό χάρη στην πιο τολμηρή, δυναμική και κομψή σχεδίαση που αρμόζει σε ένα Ευρωπαϊκό μικρομεσαίο αυτοκίνητο.   

Το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου είναι τώρα 3.885 mm, αυξημένο μόνο κατά 100 mm. Καθώς το μέσο μήκος ενός μοντέλου κατηγορίας Β είναι 4 m, το νέο Yaris παραμένει από τα πιο συμπαγή της κλάσης του. Αυτό αντανακλάται και στον κορυφαίο κύκλο στροφής των 4,71 m, που συντελεί στην υποδειγματική ευελιξία κινήσεων του Yaris στην πόλη.

Το πλάτος του νέου Yaris παραμένει ίδιο, στα 1.695 mm, ενώ το ύψος του έχει μειωθεί κατά 20 mm στα 1.510 mm, προσφέροντας στο αυτοκίνητο χαμηλότερο κέντρο βάρους και πιο σπορ στήσιμο. Διατηρώντας ισορροπημένες αναλογίες, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 50 mm, ενώ οι κοντοί εμπρός και πίσω πρόβολοι και οι προεξέχοντες θόλοι των τροχών δηλώνουν σταθερότητα, ευελιξία και δύναμη.

Υιοθετώντας τολμηρά σχεδιαστικά στοιχεία μπροστά, το Yaris είναι το πρώτο μοντέλο που λανσάρει το νέο πρόσωπο της επόμενης γενιάς της οικογένειας Toyota.

Βασική στυλιστική μεταβολή στη φυσιογνωμία του αυτοκινήτου είναι η αλλαγή διαστάσεων των πάνω και κάτω αεραγωγών, με την έμφαση να δίνεται τώρα στο αυξημένο μέγεθος του δεύτερου.

 

Βασικός σχεδιαστικός στόχος για το εσωτερικό του νέου Yaris ήταν η δημιουργία ενός cockpit επικεντρωμένου στον οδηγό με συμμετρική διάταξη. Οι περιοχές οδηγού και συνοδηγού διαχωρίζονται με σαφήνεια, ενώ δίδεται μεγαλύτερη έμφαση στην εργονομία του οδηγού.

Τα ταμπλό ενσωματώνει δυναμικές οριζόντιες γραμμές που προβάλλουν την εικόνα του πλάτους, ενώ κυρίαρχο στοιχείο είναι ένα ανάγλυφο τμήμα από μαλακή επένδυση που ξεκινά από το χώρο του οδηγού και χάνεται στις ασορτί πάνω επενδύσεις των θυρών τονίζοντας την αίσθηση της ευρυχωρίας.

Το χρώμα του ταμπλό και των επενδύσεων θυρών είναι ασορτί με τα ένθετα της ταπετσαρίας, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, προάγοντας την αίσθηση υψηλής ποιότητας της καμπίνας.

Τα όργανα του οδηγού, η οθόνη αφής Multimedia και οι αεραγωγοί έχουν κοίλους και εγκάρσια διαχωρισμένους δακτυλίους σε gun metal (γκρι μεταλλικό) φινίρισμα. Επίσης όλα τα χειριστήρια και οι μοχλοδιακόπτες φέρουν εγκάρσια χρωμιωμένα κυρτά τμήματα.

Αντίθετα με τις προηγούμενες γενιές Yaris, ο πίνακας οργάνων είναι πλέον τοποθετημένος πίσω από το τιμόνι, με όλα τα χειριστήρια επικεντρωμένα στον οδηγό και τους μοχλοδιακόπτες εργονομικά τοποθετημένους ώστε να είναι ευδιάκριτοι και πρακτικοί. Ένα νέο, ευανάγνωστο, με πορτοκαλί/κόκκινο φωτισμό όργανο πολλαπλών ενδείξεων περιλαμβάνει ένα μεγάλο κεντρικό ταχύμετρο.

Το δερμάτινο τιμόνι τριών ακτίνων έχει νέα, πιο άνετη στεφάνη και λαβή, ενώ η γωνία της κολόνας τιμονιού έχει μειωθεί κατά 3 μοίρες για μία πιο σπορ θέση οδήγησης. Επίσης η ρύθμιση ύψους του καθίσματος του οδηγού έχει αυξηθεί κατά 15 mm φτάνοντας στα 60 mm ενώ διατίθεται υποβραχιόνιο καθίσματος οδηγού.

Τα εμπρός καθίσματα έχουν νέας σχεδίασης σκελετό που συγκρατεί καλύτερα τους επιβάτες, αυξάνοντας και τα επίπεδα άνεσης. Το πλάτος του μαξιλαριού έχει αυξηθεί ενώ τα πλαϊνά τμήματα έχουν ανασηκωθεί για καλύτερη συγκράτηση. Η εμπρός επιφάνεια του μαξιλαριού έχει αυξηθεί και το άκρο του έχει ανασηκωθεί, για πιο ξεκούραστα μακρινά ταξίδια.

Χωρίς να υπονομεύεται η άνεση ή η ασφάλεια, η σχεδίαση πλατών των εμπρός & πίσω καθισμάτων όπως και της πίσω πόρτας είναι τώρα πιο λεπτή στοχεύοντας στη μεγιστοποίηση της ευρυχωρίας σε όλα τα σημεία. Σαν αποτέλεσμα, η απόσταση των γονάτων των πίσω επιβατών αυξάνεται κατά 35 mm, φτάνοντας στα 645 mm – η καλύτερη τιμή στην κατηγορία, ενώ το βάθος του χώρου αποσκευών αντίστοιχα αυξάνεται κατά 145 mm, στα 710 mm.

Η συνολική χωρητικότητα του διεπίπεδου χώρου αποσκευών είναι 286 L – αύξηση κατά 12 L – και 768 L με τα διαιρούμενα 60:40 πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Τέλος το άνοιγμα της πίσω πόρτας έχει διευρυνθεί κατά 20 mm διευκολύνοντας τη διαδικασία φόρτωσης/εκφόρτωσης.

Η αίσθηση ευρυχωρίας και η υψηλή αντιληπτή ποιότητα του εσωτερικού ενισχύονται με τη μεγάλη, κρυστάλλινη ηλιοροφή του Yaris, η οποία διαιρείται σε δύο τμήματα, επιτρέποντας μεγαλύτερη ευελιξία χειρισμών στους εμπρός και πίσω επιβάτες. Κάθε τμήμα εφοδιάζεται με ένα διαφανές κατά 20% συρόμενο σκιάδιο.
Κινητηρες

Και οι τρεις κινητήρες (1.0 και 1.33 VVT-i βενζίνης και 1.4 D-4D turbodiesel)  ωφελούνται από την εφαρμογή της φιλοσοφίας Toyota Optimal Drive, μιας σειράς μέτρων που σχεδιάστηκαν για μεγιστοποίηση των επιδόσεων και της οδηγικής απόλαυσης και ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2.

Το Toyota Optimal Drive επικεντρώνεται σε βασικά θέματα όπως, μειωμένο βάρος, συμπαγείς διαστάσεις, βελτιωμένη απόδοση καύσης, εξαρτήματα χαμηλών τριβών και περιβαλλοντικά συμβατές τεχνολογίες. Αυτό, σε συνδυασμό με μέτρα μείωσης βάρους και αεροδυναμικές βελτιώσεις περιορίζει τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2, χωρίς να θίγονται τα επίπεδα ισχύος και ροπής.

Το προαιρετικό νέο κιβώτιο Multidrive S του βενζινοκινητήρα 1.33 λίτρων υιοθετεί την τελευταία τεχνολογία Continuously Variable Transmission (CVT) της Toyota. Περιλαμβάνει τώρα νέο μηχανικό σειριακό πρόγραμμα 7-σχέσεων είτε μέσω του λεβιέ ταχυτήτων ή των χειριστηρίων στο τιμόνι.

Το Multidrive S προσφέρει ευρύτερη κλιμάκωση σε σχέση με τα συμβατικά κιβώτια, επιτρέποντας καλύτερη επιτάχυνση από στάση και βελτιωμένη απόδοση καυσίμου σε ταχύτητες ταξιδιού.

Ενεργοποιώντας το Sport mode του Multidrive S επιτυγχάνεται καλύτερη σύνδεση των στροφών του κινητήρα με τις ταχύτητες του αυτοκινήτου, για πιο γραμμική αίσθηση στην επιτάχυνση που θυμίζει συμβατικό μηχανικό κιβώτιο. Το Sport mode βελτιώνει την επιτάχυνση και υπόσχεται μια δυναμική οδηγική εμπειρία.

Τα Yaris με βενζινοκινητήρα 1.33 Dual VVT-I μπορούν να εφοδιάζονται με μία βελτιωμένη έκδοση του συστήματος Stop & Start της Toyota. Το σύστημα, που διατίθεται σε ορισμένες αγορές, έχει τώρα μεγαλύτερο χρόνο απενεργοποίησης κινητήρα και θα λειτουργεί σε μεγαλύτερο εύρος θερμοκρασιών.

Εκδοσεις

Το νέο Yaris θα διατίθεται με τέσσερις εκδόσεις  – Entry, Active, Style και Lounge, πλήρως διαφοροποιημένες μεταξύ τους. Κάθε έκδοση προσφέρει στους πελάτες μοναδικό στυλ και ύφος και αρκετές ευκαιρίες εξατομίκευσης.

Η έκδοση Active χαρακτηρίζεται από μία άριστη σχέση αξίας/τιμής (value for money), ανώτερη φινέτσα και πλούσιο βασικό εξοπλισμό. Αναμένεται να προσελκύσει νέους πελάτες στη μάρκα Toyota και να διεκδικήσει το μεγαλύτερο ποσοστό στις πωλήσεις του νέου Yaris.

Περιλαμβάνει μαλακές επενδύσεις στα ταμπλό και τις πόρτες, ένθετα σε γκρι μεταλλικό (metal gun), χειριστήρια ηχοσυστήματος & Bluetooth στο τιμόνι, ρύθμιση ύψους καθίσματος οδηγού και ασημί ραφή στο δερμάτινο τιμόνι και το πλαίσιο του λεβιέ ταχυτήτων. ‘Ένα πλήρες σύστημα ήχου και πολυμέσων με οθόνη 6.1’’ και συνδεσιμότητα Bluetooth/USB/Aux, περιλαμβάνει κάμερα οπισθοπορείας και μηχανικό αιρκοντίσιον, στάνταρ. Με επτά αερόσακους ABS και VSC, η έκδοση Active προσφέρει επίσης τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας.

Η έκδοση Style απευθύνεται σε νεαρότερους πελάτες, προσφέροντας τα υψηλότερα επίπεδα βασικού εξοπλισμού  και πιο δυναμικό, σπορ εξοπλισμό εσωτερικού. Εξωτερικά, έχει πιο σκληρή ανάρτηση, 16άρες ζάντες αλουμινίου, εμπρός προβολείς ομίχλης με χρωμιωμένα πλαίσια και ενσωματωμένη πίσω αεροτομή. Το εσωτερικό διαθέτει αποκλειστική απόχρωση, ταπετσαρία και όργανα οδηγού,  ρύθμιση ύψους καθίσματος οδηγού και συνοδηγού, υποβραχιόνιο, πορτοκαλί ραφή στο τιμόνι και το χειρόφρενο.

Η έκδοση Lounge σχεδιάστηκε για να προσελκύσει σημερινούς  ιδιοκτήτες Yaris αλλά και πελάτες από την κατηγορία C. Έχει αποκλειστική γκρι ανοιχτή απόχρωση για τις μαλακές επενδύσεις του ταμπλό και των θυρών, πολυτελή ταπετσαρία καθισμάτων, ρύθμιση ύψους καθίσματος οδηγού και συνοδηγού, υποβραχιόνιο, νέο, διζωνικό, αυτόματο σύστημα κλιματισμού με αεριζόμενο ντουλαπάκι και ηλεκτρικά πίσω παράθυρα.

Touch & Go

Στην εποχή της κοινωνικής δικτύωσης, τα συστήματα πολυμέσων (multimedia) των αυτοκινήτων γνωρίζουν αυξανόμενη ζήτηση από τους πελάτες όλων των αυτοκινητιστικών κατηγοριών, ανεξαρτήτως τιμής ή έκδοσης μοντέλου.

Οι πελάτες αυτοί απαιτούν ένα σύστημα που να τους παρέχει συγκεντρωτικό έλεγχο σχεδόν όλων των λειτουργιών του αυτοκινήτου σε μία οθόνη αφής καθώς και συνδεσιμότητα με εξωτερικές συσκευές όπως κινητά τηλέφωνα και φορητά μουσικά player.

Το Toyota Touch αποτελείται από μία έγχρωμη οθόνη αφής 6.1 ιντσών που παρέχει, προσιτή πρόσβαση στα συστήματα πολυμέσων ενός αυτοκινήτου. Στάνταρ στο νέο Yaris από την έκδοση Active, περιλαμβάνει AM/FM radio, CD/MP3 player, συνδεσιμότητα κινητού τηλεφώνου Bluetooth με δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικών αρχείων και αυτόματο συγχρονισμό τηλεφωνικού καταλόγου σε κάθε σύνδεση. Μία θύρα USB επιτρέπει τη σύνδεση φορητών music players, με δυνατότητα απεικόνισης  εξωφύλλου άλμπουμ iTunes.

Η οθόνη πληροφοριών του αυτοκινήτου προβάλλει ενδείξεις αυτονομίας καυσίμου, στιγμιαίας κατανάλωσης, μέσης κατανάλωσης ανά λεπτό (υπολογισμός για τα τελευταία 15 λεπτά) και χρόνου λειτουργίας του κινητήρα. Το σύστημα διατίθεται στα Γαλλικά, Αγγλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά, Ολλανδικά και Ρωσικά.

Επιπλέον, περιλαμβάνεται κάμερα οπισθοπορείας στάνταρ. Η εικόνα προβάλλεται στην οθόνη αφής της Toyota με την επιλογή της όπισθεν, υποστηρίζοντας τον οδηγό σε ελιγμούς παρκαρίσματος.

Βασισμένο στην κύρια μονάδα πολυμέσων Toyota Touch, το Toyota Touch & Go του νέου Yaris είναι ένα σύστημα πλοήγησης με την καλύτερη σχέση αξίας/τιμής από αντίστοιχα προϊόντα της αγοράς.

 Το σύστημα περιλαμβάνει τις πιο δημοφιλείς λειτουργίες πλοήγησης, όπως προηγμένη κάλυψη κυκλοφορίας, όρια ταχύτητας με δυνατότητα εξατομίκευσης, προειδοποιήσεις κάμερας ελέγχου ταχύτητας και σήματα αυτοκινητόδρομου.

Επιπλέον, προσφέρει στους οδηγούς τη δυνατότητα να επιλέξουν την ταχύτερη ή τη μικρότερη διαδρομή για τον προορισμό τους αλλά και αυτή με τις λιγότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις –επιλογή ‘Οικολογικής’ διαδρομής.

Related posts