Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
16 Απρ 2024
Ελλάδα

Τρείς οι υποψήφιοι για 14 περιφερειακά αεροδρόμια

 

Το Νοέμβριο θα γίνει η  κατακύρωση του αποτελέσματος για τα περιφερειακά αεροδρόμια και θα είναι μια από τις μεγαλύτερες αποκρατικοποιήσεις της χώρας με επενδύσεις  220 εκατ. ευρώ σε βάθος τριετίας.

Με την κατάθεση τριών δεσμευτικών προσφορών ολοκληρώθηκε η δεύτερη φάση του διαγωνισμού αξιοποίησης για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Από τα 7 κοινοπρακτικά σχήματα που είχαν εγκριθεί στον διαγωνισμό, συνεχίζουν τα εξής:

-VINCI Airports S.A.S.- AKTOR Παραχωρήσεις A.E

-FRAPORT AG -SLENTEL Ltd (συμφερόντων Κοπελούζου)

-CASA (Corporation America S.A.) -METKA A.E.

Και οι τρεις υποψήφιοι έχουν ισχυρή παρουσία στον τομέα διαχείρισης αερολιμένων:

-Η Vinci διαχειρίζεται πάνω από 20 αερολιμένες στην Ευρώπη (κυρίως στη Γαλλία, την Πορτογαλία και την Ασία).

-Η Fraport έχει στον έλεγχο της δέκα αεροδρόμια σε Ινδία, Κίνα, Βουλγαρία κ.λπ. με κυρίαρχο αυτό της Φραγκφούρτης.

-Η Corporation America διαχειρίζεται 53 αεροδρόμια κυρίως στη Λατινική Αμερική, την Ιταλία και την Αρμενία.

Σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπει η πρόσκληση υποβολής προσφορών, θα ακολουθήσει το στάδιο του ελέγχου εγκυρότητας των τεχνικών προσφορών και της πληρότητας των δικαιολογητικών. Μετά από τη σχετική εισήγηση των συμβούλων του έργου, το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σε προσεχή συνεδρίαση του θα εγκρίνει τα επενδυτικά σχήματα που προκρίνονται στο επόμενο στάδιο, ήτοι την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών. Η κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του Νοεμβρίου.

Εκτός διαγωνισμού έμειναν οι J&P Άβαξ- Zurich Airport, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η Aeroports De La Cote d Azur και η Advent International.

Οι  προσφορές αφορούν και στις δύο υπό αξιοποίηση ομάδες που περιλαμβάνουν από επτά αεροδρόμια η καθεμία.

– α) 1. Θεσσαλονίκης, 2. Κέρκυρας, 3. Χανίων, 4. Κεφαλλονιάς, 5. Ζακύνθου, 6. Ακτίου και 7. Καβάλας.

-β) 1. Ρόδου, 2. Κω, 3. Σάμου, 4. Μυτιλήνης, 5. Μυκόνου, 6. Σαντορίνης και 7. Σκιάθου

Ο διαγωνισμός προβλέπει τη δημιουργία συμβάσεων παραχώρησης για 30 + 10 έτη.

Η συγκεκριμένη διαδικασία αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες αποκρατικοποιήσεις της χώρας μας καθώς θα συνοδευτεί με επενδύσεις τουλάχιστον 220 εκατ. ευρώ σε βάθος τριετίας από τους επενδυτές για την αναβάθμιση των αεροδρομίων αυτών.

 

 

Related posts