Επιστροφή στην κορυφή
Πέμπτη, 21 Σεπ 2017
 
 

Τα ΑΛΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ της Μαίρης Γκαζιάνη

Δευτέρα, 17 Ιούλιος 2017 - 11:00

-a Μέγεθος κειμένου +A





 

Συνέντευξη στον Πάνο Παπαδάκη

Από τα «Πλήκτρα της Σιωπής» στην εκκωφαντική πλημμύρα συναισθημάτων που εμπεριέχουν τα «Άλικα Βήματα», η συγγραφέας και δημοσιογράφος Μαίρη Γκαζιάνη, μας αποκαλύπτει τη διαδρομή του έρωτα και της προδοσίας και την πορεία της ψυχής που ακροβατεί ανάμεσα στη ζωή και τον θάνατο.

Τι σε ενέπνευσε για να γράψεις τα Άλικα Βήματα; Ο έρωτας, η αγάπη, ή η απουσία των δύο αυτών καταστάσεων;

Η έμπνευση ήρθε αυθόρμητα, από μία ερώτηση που συνήθως κάνει το facebook στο προφίλ όλων μας: «τι σκέφτεστε;». Το κοίταζα κι αναρωτιόμουν «μα τι με ρωτάει τώρα; Ένα άψυχο μηχάνημα με ρωτάει τι σκέφτομαι. Κι αν του πω, τι θ’ αλλάξει δηλαδή;».

Από ένστικτο, ίσως, σαν να απευθυνόμουν σε κάποιον άνθρωπο, έγραψα: «λέω να σου γράψω ένα γράμμα… να σου τα πω όλα… να σου μιλήσω για όλα…», κι έτσι συμπληρώθηκε ένα μικρό κείμενο με ειρωνική και σαρκαστική διάθεση. Αυτό το μικρό κείμενο είναι η αρχή στα ΑΛΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ. Στη συνέχεια «ήρθε» να με συναντήσει η Έλενα, η ηρωίδα του βιβλίου. Ήταν σαν να μου μιλούσε… άκουγα το ψιθύρισμά της κι έγραφα…

Στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης θα σου απαντήσω ότι, είμαι πάντα ερωτευμένη με τον έρωτα, άρα δεν λείπει από τη ζωή μου, ακόμα κι όταν είναι απών ˙όσο για την αγάπη… «κανείς δεν ζει χωρίς αγάπη».

,

Το μυθιστόρημά σου «Άλικα Βήματα», ακροβατεί ανάμεσα στη ζωή και τον θάνατο με τον πιο αισιόδοξο τρόπο. Ποια όμως είναι η θέση του έρωτα μεταξύ των δύο αυτών καταστάσεων;

 

Ξέρεις, το αισιόδοξο ξεπηδά μέσα από την απαισιοδοξία. Κάτι τέτοιο συμβαίνει και με την ηρωίδα μου, την Έλενα… Όσον αφορά στη θέση του έρωτα, θα σου απαντήσω με μια φράση που υπάρχει στο βιβλίο «Ρουά ματ του έρωτα στη ζωή». Εκεί που νικιέται η ζωή… μπορεί να νικηθεί και ο θάνατος… Με ποιον τρόπο; Αυτό θα το ανακαλύψουν όλοι στο βιβλίο!

 

Έχεις κρύψει κομμάτια του χαρακτήρα σου στην Έλενα, την ηρωίδα του βιβλίου;

 

Σε όλα τα βιβλία μου υπάρχω μέσα από τα συναισθήματα των ηρώων μου.

 

Έβαλες προσωπικά βιώματα ή έστω προσωπικές μαρτυρίες στην ιστορία σου;

 

Στα βιβλία μου υπάρχω μόνο μέσα από τα συναισθήματά μου και τις σκέψεις μου. Μαρτυρίες υπάρχουν γενικές, όχι συγκεκριμένες. Πριν εκδοθεί το βιβλίο, είχα δείξει ένα απόσπασμα σε μια φίλη, «εγώ αυτό το έχω ζήσει» μου είπε ξαφνιασμένη. Βλέπεις, λοιπόν, ότι όλα υπάρχουν μέσα στη ζωή.

 

Για να επιστρέψω στη δεύτερη ερώτηση, σε κάποιο σημείο του βιβλίου αναφέρεις ότι «ο θάνατος μοιάζει ένας μακρινός ηδονοβλεψίας της ζωής». Θέλεις να μας πεις τι ακριβώς βλέπει πίσω από την κλειδαρότρυπα που τους χωρίζει;

 

Τα υποψήφια θύματά του…

 

Αυτολογοκρίθηκες γράφοντας το συγκεκριμένο έργο σου;

 

Κάθε βιβλίο που γράφω με πάει ένα βήμα παραπέρα…

 

Τι θέση καταλαμβάνουν η προδοσία, η απάτη, η κοροϊδία και το ψέμα στην ιστορία σου;

 

Όλα αυτά υπάρχουν έντονα στο τελευταίο μέρος του βιβλίου μέσα από την προσπάθεια της Έλενας να ξεφύγει απ’ όσα τσαλάκωσε την προσωπικότητά της, τα συναισθήματά της, την εμπιστοσύνη της. Δηλαδή όλα όσα ακριβώς συμβαίνουν στην αληθινή ζωή, όταν εμπιστευόμαστε λάθος ανθρώπους. Η ίδια δεν κατηγορεί κανέναν, αναλαμβάνει την ευθύνη τής «αφέλειάς» της, της ευκολοπιστίας της, της ευαισθησίας της, της ευάλωτης κατάστασής της και προσπαθεί να αποτινάξει από πάνω της τις ενοχές που αισθάνεται απέναντι στον εαυτό της.

 

Στο βιβλίο σου, ο ερωτισμός και η σεξουαλικότητα έχουν μια διακριτική αλλά εμφανή παρουσία. Πώς κατάφερες να δημιουργήσεις τις παραπάνω εικόνες, χωρίς ωστόσο να προκαλέσεις το… κοινό αίσθημα του ανυποψίαστου αναγνώστη;

 

Σε όλα τα βιβλία μου, ο έρωτας περιγράφεται μέσα από «άλικα» συναισθήματα κι όχι μέσα από «γκρι» αποχρώσεις… αυτόν τον έρωτα θέλω να κρατήσουν στη ψυχή τους όσοι διαβάζουν τα βιβλία μου.

 

Αν αναφέρω τη λέξη «αεροδρόμιο», τι συναισθήματα σου προκαλεί;

 

Τάση φυγής! Ανάγκη για ταξίδια! Επιθυμία να γνωρίσω όλο τον κόσμο! Βέβαια, στα ΑΛΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ το αεροδρόμιο έχει μια εντελώς διαφορετική θέση και έννοια που δεν θα αποκαλύψω…

Ο Πάνος Παπαδάκης με τη Μαίρη Γκαζιάνη κατά τη διάρκεια της συνέντευξης

Η σχέση ανάμεσα στην Έλενα και τον Αλέξη είναι ερωτική, σχέση αγάπης ή το μεταίχμιο ανάμεσα στις δύο;

 

Είναι απόλυτα ερωτική! Είναι ο έρωτας που καταλήγει σε αγάπη! Είναι η αφηρημένη έννοια (έρωτας, αγάπη) που αποκτά υπόσταση. Είναι το υπάρχω «μέσα από σένα» και η εξήγησή του βρίσκεται στα ΑΛΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ.

 

Σε σχέση με το προηγούμενο βιβλίο σου, «Τα Πλήκτρα της Σιωπής», υπάρχουν κοινά σημεία με τα «Άλικα Βήματα»;

 

Τα κοινά σημεία ανάμεσα στα δυο βιβλία είναι ο «απόλυτος έρωτας» και το μεταφυσικό στοιχείο. Τα πλήκτρα της σιωπής τελειώνουν μ’ έναν μεταφυσικό τρόπο, ενώ τα Άλικα βήματα ξεκινούν μ’ έναν μεταφυσικό τρόπο… μόνο που ο αναγνώστης δεν το γνωρίζει. Τα Πλήκτρα της Σιωπής βασίζονται πάνω σε έναν καρμικό έρωτα και όλα γυρνάνε γύρω απ΄ αυτόν, ενώ τα Άλικα Βήματα βασίζονται στα γεγονότα που συμβαίνουν σ’ ένα αεροδρόμιο και στους καθηλωμένους στη γη επιβάτες λόγω μιας πρωτοφανούς κακοκαιρίας, ώστε ο αναγνώστης να οδηγηθεί στην ερωτική σχέση που ξεπηδάει μέσα από τις αναμνήσεις της Έλενας και το γράμμα που γράφει…

 

Αν σου ζητούσε ένας αναγνώστης να του γράψεις ένα γράμμα, τι θα εμπεριείχε αυτό;

 

Γράμμα στέλνω σε όλους τους αναγνώστες μου μέσα από τα βιβλία που γράφω. Όποιος τα διαβάσει προσεκτικά, εκεί, μέσα σ΄ αυτές τις σελίδες θα συναντήσει εκείνες τις δυο-τρεις γραμμές που τον αφορούν προσωπικά και θα τις κρατήσει σαν φυλαχτό, γιατί αυτό είναι το δικό του προσωπικό γράμμα που του έχω στείλει.

 

*** Το βιβλίο «ΑΛΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ» της Μαίρης Γκαζιάνη κυκλοφορούν από την Εμπειρία Εκδοτική.

Ο Πάνος Παπαδάκης είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας. Γεννήθηκε το 1969, στην Αθήνα. Έζησε στη Γαλλία και το Βέλγιο και σπούδασε νομικά -Ευρωπαϊκό και Κοινοτικό Δίκαιο- στο Παρίσι (Université de Cergy-Pontoise και Panthéon-Sorbonne) και τη Λιέγη (D.E.A. στο Ινστιτούτο Ευρωπαϊκών Σπουδών Fernand Dehousse). Ωστόσο ο παράφορος έρωτάς του με τη δημοσιογραφία, τον έσπρωξε σε αχαρτογράφητα νερά. Όταν επέστρεψε στην Ελλάδα, εργάστηκε ως αρχισυντάκτης και δημοσιογράφος σε πολλά περιοδικά, αλλά και ως ραδιοφωνικός παραγωγός. Παράλληλα εργάστηκε και ως μεταφραστής σε εκδοτικούς οίκους. Ονειροπόλος και λάτρης της δημοσιογραφίας Gonzo -έτσι όπως εκφράστηκε από τον Hunter M. Thompson-, πιστεύει ότι τα όρια ανάμεσα στη δημοσιογραφία και το μυθιστόρημα είναι κάτι παραπάνω από δυσδιάκριτα. Είναι σχεδόν ανύπαρκτα.

 

https://www.facebook.com/panospapadakiswriter/

 

Η φωτογράφιση πραγματοποιήθηκε στο ΟΑΚΑ από τον Peter Tamas

 

https://www.facebook.com/petertamasphotography/?fref=ts

 

Το χτένισμα της Μαίρης Γκαζιάνη είναι χορηγία του κομμωτηρίου Alexandros coiffure και το επιμελήθηκε ο Κωνσταντίνος Σβετζούρης

 

https://www.facebook.com/alexandroscoiffurestyle/?ref=ts&fref=ts

 

 

 

 

 

 

 



Μοιράσου το...!




Ετικέτες:


Σχόλια


Τελευταίες ειδήσεις: