Επιστροφή στην κορυφή
Τετάρτη, 29 Μαρ 2017
 
 

Peugeot 208 GTi : Το απόλυτο «όπλο» φέρει την υπογραφή by Peugeot Sport

Τετάρτη, 15 Μάρτιος 2017 - 10:31

-a Μέγεθος κειμένου +A





 

 IMG_7071

Περικλής-Χαλάτσης1Του Πέρη Χαλάτση

  

Αν αγαπάς τα γρήγορα αυτοκίνητα, έχεις  μυαλό, σωστές οδηγικές γνώσεις , καλά χέρια και 26.500 ευρώ, τότε η πρόταση είναι μία και μοναδική. Το Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport είναι το ιδανικό «όπλο»» για να πυροβολήσεις στο δρόμο και να στρίβεις στα σίγουρα χωρίς να πηγαίνει η ψυχή σου στην …κούλουρη.

 Το αυτοκίνητο αυτό το οδήγησα τις βροχερές ημέρες και μπορώ να πω ότι είμαι τυχερός γιατί κατάλαβα πόσο καλή δουλειά έκαναν οι Γάλλοι. Λογικό αφού το αγωνιστικό τμήμα της Peugeot Sport έχει στην πλάτη του αγωνιστική ιστορία και εμπειρία 35 χρόνων.

IMG_7073Οι Γάλλοι πήραν το 308 GTi και δημιούργησαν το 208 GTi. Τη διαφορά ενός 208 με το 208 GTi την ξεχωρίζει αμέσως και ο πιο άσχετος από αυτοκίνητα. Η διχρωμία με τις αγωνιστικές προδιαγραφές δηλώνει ότι το αυτοκίνητο είναι για άλλη χρήση. Όχι για να πάς βόλτα τη γυναίκα σου και τα παιδιά σου – γιατί θα τους σπάσει η μέση από τα τραντάγματα λόγω σκληρής ανάρτησης – αλλά για να το χαρείς εσύ σε κάποια πίστα έτσι ώστε να κινηθείς με ασφάλεια.

Το τονίζω αυτό γιατί αν πάρεις το 208 GTi και αρχίσεις τις  «μαγκιές» στο δρόμο τότε το έχασες το παιχνίδι.

 IMG_7034Πριν ξεκινήσω για τη γρήγορη βόλτα να σας πω ότι το αυτοκίνητο σε προδιαθέτει για να αξιοποιήσεις τις δυνατότητες του. Είναι επιθετικό και απόλυτο. Τα μπάκετ καθίσματα, είναι «ντυμένα»  με αλκαντάρα και κόκκινες ραφές. Τοποθετημένα χαμηλά για να , συγκρατούν το σώμα. Είναι εμφανής η χρήση αλουμινίου στον επιλογέα και στα πεντάλ, όπως και στο flatbottom τιμόνι.IMG_7091

 IMG_7134Κάθισα, δέθηκα και έβαλα μπροστά τον αναβαθμισμένο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα  THP των 1,6 λίτρων. Αν και το κάθισμα οδηγού (και του συνοδηγού)  είναι σε άριστη θέση για να κινηθείς γρήγορα, σε καμιά περίπτωση δεν μπόρεσα να δω σωστά το καντράν που βρισκόταν μπροστά μου. Με βόλευε μια θέση στο τιμόνι αλλά  μου έκρυβε τα μισά όργανα.IMG_7096

Ίσως να είναι και το μοναδικό ψεγάδι που βρήκα. Γιατί το 208 GTi στρίβει σαν τρένο. IMG_7079Εντυπωσιάσθηκα με τα κρατήματα που είχε και  στο βρεγμένο οδόστρωμα. Τα ελαστικά του είναι της Dunlop Sport Maxx διαστάσεων 205/40/Ρ18. Οι ζάντες και αυτές 18άρες που συνδυάζονται άψογα με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά. Μιλάμε για εκπληκτικά κρατήματα.

Παρέα με φίλους που έπαιξαν το ρόλο της «ασφάλειας» σε γνωστή ειδική διαδρομή από ασφάλτινο ράλι, κάναμε δυο τρία καλά περάσματα υπό συνεχόμενη βροχή.IMG_7090

IMG_7074Ο κινητήρας  που υποστηρίζεται από εξελιγμένες ηλεκτρονικές μονάδες τελευταίας γενιάς, αποδίδει 208 ίππους.

Δεν σας κρύβω ότι αισθάνθηκα πιο σίγουρος οδηγώντας το 208 GTi από το Ford Fiesta ST. Αυτό που κάνει τη διαφορά εκτός από τα κρατήματα είναι και  το ποσό ισχύος . Η υψηλή ροπή φθάνει τα 300 Νm. στις 1.700 σ.α.λ.

Ένα από τα χαρίσματα του νέου κινητήρα είναι η ελαστικότητά του που την καταλαβαίνεις όταν κινείσαι λίγο πάνω από τις 3.000 σ.α.λ.

IMG_7099Εξαιρετικό είναι και το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων. Δεν θα μείνω στις επιταχύνσεις ούτε στην τελική του ταχύτητα. Θα αναφέρω μόνο ότι χρειάζονται 6,5 δευτερόλεπτα για να φθάσεις από στάση τα 100 χλμ ενώ αν αποφασίσεις να δεις πόσο γράφει το κοντέρ μπορείς να δεις τη βελόνα να κολλάει στην ένδειξη 230. Θα τονίσω ότι είναι άριστα στημένο και μπορεί να κινηθεί με απόλυτη ασφάλεια αρκεί να ξέρεις να παίζεις με τους κανόνες της σωστής  οδήγησης.IMG_7130

IMG_7118Δεν χρειάζεται να ξεπερνάς τα όρια σου. Είναι καταστροφικό.

Αν δεν ξέρεις να στρίβεις σωστά, αν δεν σέβεσαι και δε γνωρίζεις  τους παράγοντες ασφαλείας είναι καλύτερα να μην επιχειρήσεις ούτε το κλειδί να γυρίσεις. Το 208 GTi έχει αγωνιστικό ντιζάιν, όπου σε συνδυασμό με την μηχανολογική αρτιότητα, χαρίζει συναρπαστικές επιδόσεις.IMG_7129

Ο οδηγός που ξέρει να το οδηγήσει θα το ευχαριστηθεί κυρίως στο καλό οδοστρώματα. Βοηθάει πολύ  και το μπλοκέ διαφορικό του, τα τέλεια φρένα και η εκπληκτική ανάρτηση. Δεν θα αναφερθώ στην κατανάλωση. Όταν θέλεις να οδηγήσεις ένα γρήγορο αυτοκίνητο οριακά ,δεν μετράς την κατανάλωση. Μπορεί η εργοστασιακή μέτρηση να λέει 5,4  λίτρα/100 χλμ. αλλά εμένα «έγραψε» κάπου ανάμεσα στα 9 με 11 λίτρα. Σημασία όμως δεν είναι πόσα λίτρα κατανάλωσε αλλά πόσο ωραία κινήθηκε στο δρόμο.

 

 



Μοιράσου το…!




Ετικέτες:


Σχόλια


Τελευταίες ειδήσεις: