Επιστροφή στην κορυφή
Πέμπτη, 27 Απρ 2017
 
 

Παναγιώτα Μπλέτα: Ο πνευματικός κόσμος οφείλει να «επιτίθεται» απέναντι στην γκετοποίηση του Ανθρώπου

Δευτέρα, 07 Μάρτιος 2016 - 11:00

-a Μέγεθος κειμένου +A





 

 

 

Από τη Μαίρη Γκαζιάνη  

 

 Η Παναγιώτα  Μπλέτα είναι μια πολύ ωραία γυναίκα! Όταν την πρωτογνωρίζεις σκέφτεσαι ότι μάλλον πρόκειται για τη μούσα κάποιου πολύ γνωστού σχεδιαστή. Στην πορεία ανακαλύπτεις ότι είναι διανοήτρια και συγγραφέας. Η εξωτερική της εμφάνιση υποκύπτει στη διανόηση και κινούνται αρμονικά μέσα από τις διόδους των πολιτικοοικονομικών μελετών ενώ ο συναισθηματικός πλούτο της περιοδεύει στην ποίηση. Το σύνθημα «UNFUCK GREECE» είναι δικής της επινόησης και ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο από τα ΜΜΕ αλλά υιοθετήθηκε και από τους U2 κατά  την περιοδεία τους «Innocence + Experience» τον Μάιο 2015. Ένα σύνθημα γραμμένο σε πλακάτ που έγινε «σήμα κατατεθέν» για την υποστήριξη της Ελλάδας σε παγκόσμιο επίπεδο. 

ΕΡ. Παναγιώτα γεννήθηκες στη Λακωνία αλλά μεγάλωσες στο Χαλάνδρι. Υπάρχουν εικόνες που κρατάς στη μνήμη σου από τα πρώτα χρόνια της ζωής σου στη Λακωνία;

ΑΠ. Ήμουν πολύ μικρή όταν έφυγα , αλλά πήρα μαζί μου το χώμα της πατρίδας μου, καθώς και τους φίλους που τους κρατώ στην καρδιά μου, μια ζωή.

 ΕΡ. Πόσο Σπαρτιάτισσα είσαι;

ΑΠ. Νιώθω το μαχητικό πνεύμα του Λεωνίδα να κυλάει στις φλέβες μου. Αυτό εξάλλου εμφανίζεται και στην συγγραφική μου δουλειά, που επικεντρώνεται επιθετικά στο δίκαιο, αλλά και στην αίσθηση της αυτοθυσίας. Θεωρώ ότι η ζωή δεν θέλει υπεκφυγές, παρά μόνο αγώνα. Όσον αφορά τους στόχους σου, πρέπει σίγουρα να υπηρετούν ένα ανώτερο σκοπό, για να μπορείς να αισθανθείς ολοκλήρωση όταν τους πετύχεις. 

ΕΡ. Ως έφηβη ποιες ήταν οι ανησυχίες σου;

ΑΠ. Ήθελα να γνωρίσω τον κόσμο. Δεν ήθελα να αφήσω τίποτα ανεξερεύνητο. Ο αξιακός μου άξονας είχε αρχίσει να διαμορφώνεται απέναντι στη ζωή και έτσι ένιωθα σιγουριά να πειραματιστώ με το άγνωστο.

ΕΡ. Μεγαλώνοντας έφυγες για σπουδές στη Νέα Υόρκη. Πως θυμάσαι τα χρόνια της Νέας Υόρκης και –πέρα από τις σπουδές- τι άλλο σου προσέφερε;

ΑΠ. Eίχα την τύχη να κάνω εξαιρετικές σπουδές και στο πρώτο πτυχίο αλλά και στο μεταπτυχιακό σε μεγάλα πανεπιστήμια της Νέας Υόρκης καθώς επίσης και να ζήσω την έντονη πολυεπίπεδη Νέα Υόρκη, την Μέκκα της επιχειρηματικότητας αλλά και της τέχνης σε όλο της το μεγαλείο, να γνωρίσω πολλούς και διαφορετικούς ανθρώπους να κάνω υπέροχους φίλους και να ανταλλάξω κουλτούρα, παράδοση, ιδέες. Κάποιοι μου είπαν πως εκπαιδεύτηκα στην πρωτεύουσα του καπιταλισμού και τους απάντησα, ότι για αυτό μπορώ σήμερα και του ασκώ την κριτική που του χρειάζεται…

ΕΡ. Έγινες «συλλέκτης» πτυχίων και επέστρεψες στην Ελλάδα. Δραστηριοποιήθηκες στην τοπική αυτοδιοίκηση και διετέλεσες αντιδήμαρχος Χαλανδρίου. Ποια ανάγκη σε ώθησε προς αυτή τη κατεύθυνση;

ΑΠ. Έγινα συλλέκτης κυρίως εμπειριών, που με στιγμάτισαν στην υπόλοιπη ζωή μου.

Η ανάγκη να ασχοληθώ με το κοινά, προέκυψε από την αίσθηση της προσφοράς που είχα πάντα μέσα μου. Θεωρούσα ότι ούσα οπλισμένη με γνώση , έπρεπε να την καταθέσω για να υποστηρίξει το κοινωνικό σύνολο μέσα στο οποίο ζούσα. Έτσι έθεσα υποψηφιότητα για Δημοτική Σύμβουλος Χαλανδρίου. Από την στιγμή που εκλέχθηκα έψαχνα να βρω τρόπους να βοηθήσω την πόλη που μεγάλωσα, το Χαλάνδρι. Στην αρχή ανέλαβα, ως Πρόεδρος, την Πολιτιστική Επιχείρηση Χαλανδρίου. Δημιουργήσαμε ομόφωνα, με όλο το Διοικητικό Συμβούλιο, έναν πολιτιστικό κόμβο με  αυτοχρηματοδοτούμενα εργαστήρια ανοιχτά προς τους πολίτες, ανοίγοντας ταυτόχρονα θέσεις εργασίας και αξιοποιώντας κάθε ευκαιρία για πολιτιστικά δρώμενα που έδιναν προστιθέμενη αξία στο έργο της Πολιτιστικής Επιχείρησης. Δεν ήμουν στην «πολιτική επετηρίδα» για να  γίνω αντιδήμαρχος. Με τίμησε ο Δήμαρχος Χαλανδρίου, δίνοντας μου αυτόν το ρόλο, με προοπτική να αποδώσω ακόμη περισσότερο. Νομίζω του το ανταπέδωσα, δημιουργώντας κατόπιν το πρώτο Δημοτικό ΚΕΠ στην Ελλάδα, το ΚΕΠ Χαλανδρίου.

Συνέχισα την δράση μου στην Τοπική Αυτοδιοίκηση κατόπιν, σαν Υποψήφια  Νομάρχης στο Νομό Λακωνίας.

ΕΡ. Την περίοδο εκείνη σχεδίασες και υλοποίησες έργα με σημαντικά ωφέλιμη αξία για το κοινωνικό καλό. Μπορείς να μας αναφέρεις μερικά;

ΑΠ. Εκείνη περίπου την περίοδο, επαγγελματικά συνεργαζόμενη με την εταιρία Kapa Research, ανέλαβα το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός από τα μεγαλύτερα projects, που αφορούσε το Υπουργείο Εσωτερικών και έμελλε να αποκτήσει ωφέλιμη αξία, συνολικά για το ελληνικό κοινό – την Γραμμή Ενημέρωσης των σεισμόπληκτων 0800-18000. Η συγκεκριμένη γραμμή εξυπηρέτησε πλήθος πληγέντων από τον σεισμό του 1999, βοηθώντας τους να αξιοποιήσουν τα σχετικά μέτρα αποκατάστασης.  Μετά ήρθε η Γραμμή Εξυπηρέτησης Πολιτών 1464, ο προάγγελος των ΚΕΠ.

ΕΡ. Έχεις εργαστεί στον ιδιωτικό τομέα σε διάφορους τομείς και σε υψηλές θέσεις. Ωστόσο, μεγάλη αγάπη σου είναι η συγγραφή. Με τι θέματα ασχολείσαι κυρίως;

ΑΠ. Η επαγγελματική μου ζωή αφορούσε και αφορά τον ιδιωτικό τομέα. Ασχολούμενη κυρίως με την έρευνα/δημοσκοπήσεις, την επιχειρηματική συμβουλευτική, την επικοινωνία, τα Call Centers, την εκπαίδευση αλλά και την μαζική εστίαση. Ενδεικτικά, έχω διατελέσει Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της δημοσκοπικής εταιρίας G.P.O –Greek Public Opinion, όταν ακόμη δεν αποτελούσε γνωστή εταιρία στο ευρύ κοινό και χάραξα την μελλοντική της πορεία.

Στο τέλος με κέρδισε η αρθρογραφία και η συγγραφή, καθώς μέσα από εκεί μπορώ να αποδώσω αυθεντικό το ιδεολογικό μου στίγμα,  το οποίο και δίνει  προστιθέμενη αξία στην επιστημονική μου ιδιότητα. Στα κείμενα μου εκφέρω πάντα άποψη, ενώ τα θέματα με τα οποία καταπιάνομαι είναι η σύγχρονη πολιτική και οικονομική πραγματικότητα στην Ελλάδα , την Ευρώπη και τον κόσμο. Στόχος μου είναι να υπηρετώ πάντα τον άνθρωπο μέσα από την όποια μου δραστηριότητα.

 

ΕΡ. Αρθρογραφείς σε πολύ γνωστές ιστοσελίδες κάνοντας πολιτικές και οικονομικές αναλύσεις. Στο μεταξύ έχεις εκδώσει τα βιβλία σου «Οι πενήντα αποχρώσεις του πολέμου» και «Το δόγμα της φτώχειας». Σε τι αναφέρεται το καθένα και ποιος ήταν ο στόχος σου;

ΑΠ. Ναι αρθρογραφώ σε πολύ γνωστές ιστοσελίδες, οι οποίες έχουν φιλοξενήσει τα τελευταία δύο χρόνια πάνω από 100 πολιτικά και οικονομικά άρθρα μου. Στο μεταξύ εκδίδονται τα πολιτικά βιβλία μου «ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΤΗ ΦΤΩΧΕΙΑΣ» , «ΟΙ ΠΕΝΗΝΤΑ ΑΠΟΧΡΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ» , «ΙΣΧΥΡΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ- ΑΝΙΣΧΥΡΟΙ ΗΓΕΤΕΣ».

  • «ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΤΗΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ»  -ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΟΚΙΜΙΟ προσπαθεί  να αφυπνίσει όχι μόνο τους  Έλληνες, αλλά το μέσο διεθνοποιημένο  πλέον πολίτη, απέναντι στην φτώχεια, την πείνα, τη καταστροφή, τα ανθρώπινα δικαιώματα, τις σύγχρονες αδικίες στο όνομα της παγκοσμιοποίησης, καθώς χρησιμοποιεί  επιστημονικά εργαλεία κυρίως οικονομικά, για να ανατρέψει  τις υφιστάμενες  οικονομικές  θεωρίες, όπως την μονεταριστική, που καθιστούν τον άνθρωπο υποζύγιο της οικονομίας.  Η κεντρική του προσέγγισή,  είναι  να διαφοροποιήσει  την  οικονομική μεγέθυνση , από την πραγματική ανάπτυξη, που συνωνυμεί  με την  οικονομική ευημερία που απολαμβάνει ο λαός μιας χώρας.
  • «ΟΙ ΠΕΝΗΝΤΑ ΑΠΟΧΡΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ» -ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ συγκεντρώνει προς ανάγνωση και ανάλυση τα 50 καλύτερα άρθρα, που έγραψα κατά τη χρονική περίοδο 2013-2014, για τη Ελλάδα και τον κόσμο, σε μια προσπάθεια να αποτυπώσω την  σύγχρονη πολεμική πραγματικότητα η οποία συμβαίνει κάτω από συνθήκες κυλιόμενης ειρήνης. Η κυλιόμενη ειρήνη αποτελεί μια «εξελιγμένη» μορφή ειρήνης, που εισηγείται την χρήση της βίας, κατά περίπτωση ή κατά χρονικά διαστήματα. Η εξέλιξη αυτή κρίθηκε επιτακτική, προκειμένου ο συγκεκριμένος όρος να χάσει τη λαϊκότητα του και να συνδεθεί άμεσα με την άσκηση εξουσίας. Τα άρθρα επεξεργάζονται την «συμφιλίωση» του πολέμου και της ειρήνης, όπως αναδεικνύεται από  την σύγχρονη πραγματικότητα και αποσκοπούν στην αποκρυπτογράφηση των όρων και των εννοιών τους που χρησιμοποιούνται για να συντάξουν τον σχεδιασμό του σύγχρονου νεοταξικού κόσμου.
  • «ΙΣΧΥΡΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ – ΑΝΙΣΧΥΡΟΙ ΗΓΕΤΕΣ» – ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ συγκεντρώνει προς ανάγνωση και ανάλυση τα 50 καλύτερα άρθρα , που έγραψα κατά την χρονική περίοδο 2014-2015, για την Ελλάδα και τον κόσμο. Με περισσότερη βαρύτητα ίσως στα ελληνικά πράγματα και στις αλλαγές που διαδραματίστηκαν πολιτικά, επιχειρεί να αναλύσει σε βάθος την δυναμική των ηγετών και των πολιτικών τους. Την αντίστασή τους στο χρόνο και στο σύστημα που τους επιβάλλει ή τους καταδιώκει και τις ισχυρές αλήθειες που οι ίδιοι φτιάχνουν, με βάση τις οποίες, θα τους αποδώσει στην πορεία επιθετικό προσδιορισμό η Ιστορία.

ΕΡ. Εκτός από τα πολιτικοοικονομικά, γράφεις και ποίηση. Πως θα χαρακτήριζες την ποίησή σου;

ΑΠ. Μα ναι, φυσικά γράφω και ποίηση.  Η ποίηση προσδιορίζει την ψυχή μου. Και στους καιρούς που ζούμε δεν θα μπορούσε να είναι τίποτε άλλο παρά ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ. Ο πνευματικός κόσμος οφείλει να ΕΠΙΤΙΘΕΤΑΙ απέναντι στην γκετοποίηση του Ανθρώπου. Οι ισορροπίες ωφελούν μόνο τους άφιλους και αυτούς που κερδίζουν από την εκμετάλλευση του Ανθρώπου…

 ΕΡ. Μια ποιητική συλλογή σου έχει τον τίτλο «Unfuck the world» ενώ πρόσφατα κυκλοφόρησε η συλλογή σου με τον τίτλο «Unfuck Greece». Ποιο μήνυμα ήθελες να στείλεις στη μια περίπτωση και στην άλλη;

ΑΠ. *To «UNFUCK THE WORLD», που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει «ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΤΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ»,  πραγματεύεται τον άνθρωπο και τα προβλήματα του στην σύγχρονη πολύπλοκη πραγματικότητα. Μέσα από  τριάντα επτά συναπτά φιλοσοφικά κείμενα συνοδευόμενα από αντίστοιχα ποιήματα βυθισμένα στα βάθη των συναισθημάτων και των νοητικών προβληματισμών  μου,  στόχο έχει να διευρύνει τις διαστάσεις  της σκέψης  μας , να σπάσει τις σιωπές, να βάλει το δάχτυλο στις πληγές για να τις ξύσει.

  • Το  «UNFUCK GREECE», που σε ελεύθερη πάλι μετάφραση, σημαίνει «ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΤΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ», καταθέτει την στράτευση της πένας μου στην υπηρεσία της ελεύθερης διακίνησης ιδεών, ειδικά σε αυτές τις δύσκολες ώρες που περνά η πατρίδα μας, αλλά και γενικότερα ο κόσμος.  Στόχος είναι να αποτελέσει ερέθισμα για δημιουργική Αντίσταση, απέναντι στα έκτροπα που καταλύουν την Ελευθερία και την Δημοκρατία. Η ελεγχόμενη φτώχεια και εξαθλίωση, που καταλύει τη χώρα και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια,  πρέπει  να προκαλέσει εξελικτικά την Ανατροπή οποιουδήποτε συστήματος δεν υπηρετεί τον Άνθρωπο…

ΕΡ. Το «Unfuck Greece» είναι ένα σύνθημα που πρωτοέγραψες σ΄ ένα πλακάτ τον Φεβρουάριο 2015, σε μια συγκέντρωση στο Σύνταγμα. Το σύνθημα αυτό ταξίδεψε σ΄ όλο τον κόσμο και υιοθετήθηκε από τους U2 σε μεγάλη περιοδεία τους. Πως αισθάνθηκες που το δικό σου σύνθημα έγινε «σήμα κατατεθέν» υποστήριξης της Ελλάδας;

ΑΠ. Το πλακάτ παρουσίασα για πρώτη φορά στην πλατεία Συντάγματος, κατά την συμμετοχή μου στις διαδηλώσεις κατά της λιτότητας τον Φεβρουάριο 2015. Συνέχισα να συμμετέχω με αυτό, σε όλες τις διαδηλώσεις που διενεργήθηκαν από τον Φεβρουάριο 2015 μέχρι και τις αρχές καλοκαιριού 2015.  Φωτογραφήθηκε και προβλήθηκε από όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, ενώ γράφτηκαν και πολλά άρθρα για αυτό, σε εγχώριο και  διεθνές επίπεδο.

Η Παναγιώτα Μπλέτα σε διαδήλωση στο Σύνταγμα κρατώντας στα χέρια της το πλακάτ με το σύνθημα «UNFUCK GREECE»

Το πλακάτ  υιοθετήθηκε από το γνωστό συγκρότημα των U2 τον Μάιο του 2015. Οι U2 βρήκαν τον δικό τους τρόπο να στηρίξουν την Ελλάδα, μέσα από το σύνθημα «UNFUCK GREECE». Κατά  την περιοδεία τους «Innocence + Experience» τον Μάιο 2015, στον Καναδά και τις ΗΠΑ, στη διάρκεια της ερμηνείας του περίφημου πολιτικού τραγουδιού «Bullet the Blue Sky», από το άλμπουμ «The Joshua Tree», προβάλλεται το πλακάτ με το μήνυμα «UNFUCK GREECE».

Το Ιούνιο 2015 έγινε κεντρικό μήνυμα στο επετειακό ROCKWAVE FESTIVAL που λαμβάνει χώρα στην Ελλάδα, με έλληνες και ξένους καλλιτέχνες.

Εικόνα από τη συναυλία των U2

Κατασκεύασα ένα σύνθημα,  που έγινε παγκόσμιο σύμβολο, γιατί μιλάει την γλώσσα της ειρήνης σε επαναστατικό χρόνο και ρήμα. Ο ανορθόδοξος χαρακτήρας του, στόχο έχει να δώσει έμφαση στην έννοια της ελευθερίας, απηχώντας την απαιτητική multilingual –πολύγλωσση εποχή που ζούμε, καθώς και την κουλτούρα της γενιάς μου.

Αισθάνομαι πολύ τυχερή που έγινε «σήμα κατατεθέν» για την υποστήριξη της πατρίδας μου σε παγκόσμιο επίπεδο. Το μίγμα για τη δημιουργία του ήταν η γνώση της επικοινωνίας, η παγιωμένη ιδεολογία και το καθαρό συναίσθημα απέναντι στην πατρίδα μου και γενικότερα τον άνθρωπο. Τελικά, αποδείχθηκε εκρηκτικό!

Η Παναγιώτα Μπλέτα μπροστά στα βιβλία της.

ΕΡ. Φιλοσοφικές, ποιητικές αναζητήσεις περιλαμβάνονται στο τελευταίο βιβλίο σου που φέρει τον τίτλο του συνθήματος «Unfuck Greece».  Γράφεις «Εγώ έτρωγα παγωτό και εσύ μου μίλαγες και άκουγα τα πλήκτρα σου». Τι θέλεις να τονίσεις;

ΑΠ. Σε αυτό το σημείο θέλω να τονίσω την διαδικτυακή επιρροή στην προσωπική μας επικοινωνία με τον συνάνθρωπο. Η εξαιρετικά μεγάλη δύναμη του διαδικτύου τείνει να μεταβάλλει την προσωπική μας ζωή σε εικονική πραγματικότητα και αυτό με ενοχλεί. Αποδέχομαι το διαδίκτυο μόνο σαν επαγγελματικό εργαλείο, ή σαν εργαλείο  που θα διορθώσει τεχνικά προβλήματα χρόνου ή οικονομίας στην επαφή γενικότερα, αλλά όχι σαν μέσο που παροχετεύει κανείς τη ζωή του συνολικά, αποφεύγοντας τη δράση στην πραγματική κοινωνία.

 

Από τη παρουσίαση του βιβλίου της Παναγιώτας Μπλέτα στο Χίλτον

ΕΡ. «Και οι παραλίες ξερνάγανε φλόγες σε βελούδινα μάτια». Σε ποια μάτια αναφέρεσαι;

ΑΠ. Αναφέρομαι στα μάτια από τα παιδικά πτώματα που ξερνάνε οι θάλασσες. Στα εγκλήματα που γίνονται κάτω από τον ίσκιο του ανθρώπου. Στην ανακατανομή, που νομίζουν ότι μπορούν να κάνουν κάποιοι, του ανθρώπινου πόνου…

Το εξώφυλλο του βιβλίου της Παναγιώτας Μπλέτα «UNFUCK GREECE»

ΕΡ. «Οι αδύναμοι δε γνωρίζουν ότι έχουν αδυναμίες, γιατί υπακούν πάντα σ΄ αυτές». Πόση αλήθεια κρύβεται σ΄ αυτό το στίχο;

ΑΠ. Ο δυνατός  αντιμετωπίζει τις αδυναμίες του με θάρρος και γενναιοδωρία για αυτό και τολμά τις επαναστάσεις. Ο αδύναμος αντιμετωπίζει τις αδυναμίες του με φόβο, με αποτέλεσμα να αφήνει να τον εξουσιάζουν. Προτιμά να μην αναγνωρίζει, ότι έχει αδυναμίες για να μην ενοχλεί τη συνείδηση του , που πρέπει να αντιδρά όταν το άδικο φουντώνει γύρω του.

Αρκετοί ήταν αυτοί που προλόγισαν το βιβλίο της Παναγιώτας Μπλέτα στο Χίλτον

ΕΡ. «Όταν ο αυτοπόνος γίνεται επιλογή, η δυστυχία αποτελεί συστατικό στοιχείο της ευτυχίας». Σε ποιους το απευθύνεις;

ΑΠ. Σε αυτούς που επιλέγουν να ζουν ευτυχισμένοι μέσα από την δυστυχία τους, μέσα από την τεχνητή μιζέρια που δημιουργούν, για να αποτελεί το άλλοθι στην ακινησία τους απέναντι στη ζωή, απέναντι στον εαυτό τους…

ΕΡ. Τελικά, μια εθνική γιορτή είναι «το πένθος της μοναξιάς σε μια σελίδα πατριδογνωσίας»;

ΑΠ. Ναι, όταν αυτή κατοχυρώνεται ως μέρα μνημόσυνου των πεθαμένων ηρώων, μιας χώρας που αδυνατεί να γιορτάσει καινούργιους ήρωες, γιατί έχει αντικαταστήσει την ενεργό δράση με την υπακοή…

 

Στην παρουσίαση του βιβλίου στο Χίλτον φυσικά υπήρχε και συγρκότημα με προοδευτική ροκ μουσική και όχι μόνο

ΕΡ. «Η πείνα… είναι το αξίωμα του σκλάβου που τίμησε σωστά τον αφέντη του». Πόση σκλαβιά υπάρχει στον 21ο αιώνα;

ΑΠ. Πολύ περισσότερη από ότι υπήρχε στον 20ο στον 19ο ίσως, γιατί λειτουργεί πια ως μέγιστη στρατηγική υποταγής των λαών και όχι σαν  απλή εκμετάλλευση. Η «πείνα» έχει γίνει ΕΠΙΣΤΗΜΗ…

 

ΕΡ. «Η καθημερινότητα της ποιότητας είναι εμπόδιο στην ευτυχία της μιζέριας». Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να το ακολουθήσει κάποιος;

ΑΠ. Η ποιότητα στη ζωή μας είναι αλληλένδετη με το αξιακό μας σύστημα. Αυτό καθορίζει τα θέλω μας και την διεκδίκησή τους. Όσο πιο ισχυρό είναι τόσο περισσότερο άνθρωπος γίνεσαι…

 

Η Μαίρη Γκαζιάνη με την διανοήτρια και συγγραφέα Παναγιώτα Μπλέτα

ΕΡ. «Κάνε μια δωρεά σκοπού στη ζωή σου». Τι είναι ο άνθρωπος χωρίς σκοπό;

ΑΠ. Είναι αυτό που είναι σήμερα. Υποζύγιο των απανθρωπώτερων…

 

ΕΡ. «Τα γκρίζα κουστουμάκια» είναι ο τίτλος ενός ποιήματός σου. Πως μπορούμε ν΄ απελευθερωθούμε από αυτά;

ΑΠ. Τα «γκρίζα κουστουμάκια» είναι οι άνθρωποι χωρίς τίτλο ζωής. Μπορούμε να απελευθερωθούμε από αυτούς, αν δώσουμε στην δική μας ζωή τίτλο αρχής και τέλους της υπομονής μας…

ΕΡ. «Όλα τα κείμενά μου κοιμούνται στη ψυχή μου…» γράφεις. Πόσα «κοιμισμένα» κείμενα έχεις ακόμα στη ψυχή σου;

ΑΠ. Δεν ξέρω ακόμη… Ξυπνάνε κάθε φορά  που περπατάω δίπλα σε έναν άστεγο , σε έναν άνεργο, σε έναν πρόσφυγα, σε μια μάνα που δεν έχει να ταΐσει το παιδί της, σε ένα πατέρα που δεν μπορεί πια να στεγάσει τα όνειρα της οικογένειας του. Κάθε φορά που μου έρχεται να δείρω όσους περνιούνται για άνθρωποι.  Ξυπνάνε κάθε φορά  που η συνείδηση μου με ενοχλεί τα βράδια…

 ΕΡ. «Στα όνειρα δεν υπάρχουν λογιστικά βιβλία» αναφέρεις. Ποια είναι τα επόμενα όνειρά σου;

ΑΠ. Η οικονομική δικαιοσύνη στον κόσμο…

 ΕΡ. Είσαι διανοήτρια, ίσως, η μοναδική στην Ελλάδα. Πόση ευθύνη επωμίζεσαι ταυτόχρονα με τον τίτλο;

ΑΠ. Δεν νομίζω ότι είμαι η μοναδική, απλά η πιο μάχιμη ίσως γιατί παίρνω θέση και καταθέτω συγκεκριμένες προτάσεις.

Διανοητής/Διανοήτρια – Thinker κατά το αγγλικό,  είναι αυτός/ή που αποτελεί ερευνητή/ερευνήτρια της ανθρώπινης ζωής. Είναι αυτός/ή που ανακατεύει την γνώση με την εμπειρία  δημιουργώντας εφαρμόσιμες τακτικές, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν ως εργαλεία για την ευημερία και ανάπτυξη του ανθρώπου. Διανοητής/Διανοήτρια γίνεσαι όταν παντρεύεις  την τεχνοκρατική  γνώση  με την ιδεολογία. Οποιαδήποτε άλλη προσέγγιση, δεν αποτελεί παρά θεωρητική μπούρδα, που υιοθετείται για να χειραγωγούμε τον κόσμο.

Η ευθύνη είναι μεγάλη να διατηρηθείς αυθεντικός…

ΕΡ. Τι θα ήθελες να πεις ως επίλογο της κουβέντας μας;

ΑΠ. Θα ήθελα να σας αφήσω μια γεύση από το βιβλίο που σηματοδοτεί και τον ιδεολογικό του προσανατολισμό:

«Η ΕΥΘΥΝΗ ΠΟΥ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ

Εμείς που ζούμε αναρτημένοι στης φαντασίας μας τον κρόταφο, αναζητούμε μια νομοθεσία, με αντίθετη ροή στην τάξη αυτού του κόσμου. Αναζητούμε μια ευθύνη που να αλλάξει την ιστορία…»

 

 

Μαίρη ΓκαζιάνηΓεννήθηκε στα Ιωάννινα.  Μεγάλωσε στην Αθήνα όπου ζει μέχρι σήμερα και εργάσθηκε ως τραπεζοϋπάλληλος. Στο παρελθόν ασχολήθηκε ερασιτεχνικά με την φωτογραφία ενώ τώρα ζωγραφίζει και παράλληλα γράφει. Τον Μάιο του 2012 κυκλοφόρησε την πρώτη ποιητική της συλλογή με τίτλο «Σου γράφω…», τον Σεπτέμβρη 2013 κυκλοφόρησε το πρώτο της μυθιστόρημα με τίτλο ΕΝΑ ΦΕΓΓΑΡΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ και τον Ιούνιο του 2014 κυκλοφόρησε το βιβλίο της ΤΑ ΠΛΗΚΤΡΑ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ  από τις εκδόσεις ΟΣΤΡΙΑ. Επίσης, το παραμύθι της «Το ψαράκι του βυθού» συμπεριλαμβάνεται στο βιβλίο «Παραμύθια και Μαμάδες» εκδόσεις Βερέττα 2015.  Γράφει στίχους για τραγούδια, με τελευταίο «Το λάθος» το οποίο συμπεριλαμβάνεται στο CD «Με τον άνεμο της Όστρια» σε μουσική Ελένης Μπελιμπασάκη και ερμηνεία Βασίλης Διαμάντης. Υπήρξε ραδιοφωνική παραγωγός ενώ μεγάλες της αγάπες είναι το θέατρο και ο χορός με τα οποία ασχολείται ερασιτεχνικά.

 

 

 

 



Μοιράσου το…!




Ετικέτες:


Σχόλια


Τελευταίες ειδήσεις: