Επιστροφή στην κορυφή
Κυριακή, 24 Σεπ 2017
 
 

Nissan Micra Techna 1.5 diesel :Ναι μεν… αλλά…!

Παρασκευή, 14 Ιούλιος 2017 - 11:00

-a Μέγεθος κειμένου +A





 

Του Πέρη Χαλάτση

Σίγουρα θα σας μπερδεύει ο τίτλος. Και είναι λογικό. Αλλά θα σας διευκολύνω όσο πιο απλά γίνεται , να καταλάβετε τι εννοώ.

Ναι μεν : Πρόκειται για ένα πολύ καλό αυτοκίνητο. Ένα αυτοκίνητο που δεν έχει καμιά σχέση με τον προηγούμενο Micra. Στημένο στην εξελιγμένη πλατφόρμα V. Είναι μεγαλύτερο, φαρδύτερο και χαμηλότερο από  τον προκάτοχο του. Βελτιωμένο στην οδήγηση. Στην κατηγορία Β – hatchback, θα πρωταγωνιστήσει. Το 5ης γενιάς Micra -κατασκευάζεται στην Γαλλία- χωρίς καμιά αμφιβολία βρίσκεται όχι ένα επίπεδο αλλά δύο επίπεδα ψηλότερα από το Micra 4ης γενιάς.

Αλλά …: Μου άρεσε τόσο πολύ όταν το δοκίμαζα που είπα  να πάω μια βόλτα μέχρι την Νεράιδα Ευρυτανίας. Τελικά ήμουν πολύ τυχερός. Πριν ξεκινήσω «ακινητοποιήθηκα» στη λεωφόρο Καλαμακίου.

Περίμενα μιάμιση ώρα στο δρόμο για να πληροφορηθώ από τον τεχνικό αυτό που του έλεγα από την αρχή :

  1. Ότι δεν έκανα εγώ κάποιο λάθος.
  2. Ότι το Micra δεν ακινητοποιήθηκε από μπαταρία όπως κάποιος φωστήρας επέμενε.
  3. Ότι ο εγκέφαλος δεν «διάβαζε» το ηλεκτρονικό κλειδί και επομένως δεν ανταποκρινόταν το μπουτόν που βρίσκεται δεξιά από τον οδηγό.
  4. Άρα έπρεπε να έρθει γερανός.

Και διερωτώμαι με τρόμο. Τι θα γινόταν αν κάποιος ιδιοκτήτης του όμορφου κατά τα άλλα αυτοκινήτου, ήταν σε διακοπές με όλη την οικογένεια του σε ένα απομακρυσμένο χωριό της Ευρυτανίας η σε ένα γραφικό χωριό στην Ανάφη. Εκεί όπου το λιμάνι «επισκέπτεται» καθημερινά μόνο ένα η το πολύ δυο πλοία.

Και ανησυχώ γιατί το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν με λιγότερο από 3.000 χιλιόμετρα. Καινούργιο δηλαδή.

Αν στο ξεκίνημά του στην ελληνική αγορά βγάζει τόσο γρήγορα ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα, μήπως θα πρέπει να μας προβληματίσει γενικότερα;

Θα πρέπει να πω ακόμη – πριν συνεχίσω την παρουσίαση- το παράπονο που έχω.

Ουδείς από την  εταιρία του Θεοχαράκη που εκπροσωπεί τα Nissan στην Ελλάδα, ενδιαφέρθηκε να με πληροφορήσει για το πρόβλημα  που δημιουργήθηκε. Γιατί μπλοκάρισε η επικοινωνία ανάμεσα στο έξυπνο κλειδί (intelligent key) και το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα.

Εκτός – για να μην τους αδικώ- δεν ξέρουν και αυτοί τι έγινε. Αν ήταν μια σύμπτωση ή υπάρχει κάτι άλλο, ποιο σοβαρό,  που θα το βρουν μπροστά τους.

Η αλήθεια είναι ότι δεν είχα την τύχη να το οδηγήσω ούτε στην πανευρωπαϊκή αλλά ούτε στην πανελλαδική του παρουσίαση.

Αλλά ταυτόχρονα ήμουν τυχερός γιατί το Nissan Micra Techna 1.5 με τον κινητήρα πετρελαίου με  «πρόδωσε» εντός των πυλών. Στην Αθήνα και όχι στην επαρχία.

Η αλήθεια είναι ότι πριν ακινητοποιηθώ είχα πει ότι με εντυπωσίασε οδηγικά. Και για αυτό αποφάσισα να κάνω ένα μικρό ταξίδι των 350 χιλιομέτρων. Είχα πει ότι είναι διαφορετικό από τις προηγούμενες γενιές Micra και ότι δεν έχει καμιά σχέση με τον παρελθόν του. Είναι ένα άλλο αυτοκίνητο που ξεχωρίζει. Και έτσι είναι. Ξεχωρίζει.

Σε σχέση με το προηγούμενο «αδελφάκι» του, το 5ης γενιάς Micra  φθάνει σχεδόν τα τέσσερα μέτρα (συνολικό μήκος 3.999). Είναι δηλαδή σε μήκος μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο κατά 17,4 εκατοστά, 78 χλστ πιο πλατύ ενώ είναι πιο χαμηλό κατά 55 χλστ.

Όταν το βλέπεις από μπροστά διακρίνεις το κοντύτερο σχεδιαστικά καπό. Οι θόλοι των πίσω τροχών είναι φουσκωμένοι και γενικότερα το Micra δείχνει  πιο αθλητικό. Όμορφα είναι και τα φωτιστικά σώματα. Οι στενοί προβολείς εκτείνονται στα εμπρός φτερά και περιλαμβάνουν την χαρακτηριστική LED υπογραφή με τα φώτα ημέρας που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Προβολείς αλογόνου είναι εξίσου στάνταρ σε όλες τις βαθμίδες εξοπλισμού, με τον πλήρη φωτισμό LED να διατίθεται προαιρετικά.

Στο δρόμο ο οδηγός δεν κουράζεται. Το αυτοκίνητο είναι ευκολοδήγητο. Το τιμόνι στρίβει υποδειγματικά. Υποδειγματικά είναι και τα φρένα. Το μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων από τα πιο εξελιγμένα.

Ο κινητήρας γραμμικός ανταποκρίνεται από χαμηλά. Παρά το γεγονός ότι είχαμε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα dCi, ο κινητήρας των 1.5 cc είναι σχεδόν αθόρυβος, λειτουργεί πολιτισμένα και αποδίδει 22,4 χλγμ ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Οι  90 ίπποι είναι αρκετοί. Από 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται  11,9” . Η τελική ταχύτητα αγγίζει  τα 179 χλμ./ώρα. Οι ρύποι CO2 του πετρελαιοκινητήρα είναι  κάτω του ορίου των 100 γρ./χλμ., στα 85 γρ./χλμ.

Το νέο Micra εφοδιάζεται με το NissanConnect. Ένα  ολοκληρωμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, που είναι  τοποθετημένο ψηλά στο κέντρο του ταμπλό. Το σύστημα αυτό είναι στάνταρ στις εκδόσεις Techna. To NissanConnect διαθέτει μια έγχρωμη οθόνη πολλαπλής αφής 7 ιντσών έγχρωμη, DAB ψηφιακό ραδιόφωνο, δορυφορική πλοήγηση και πλήθος εφαρμογών σε στυλ smartphone. Στη λειτουργία του ηχοσυστήματος, η έγχρωμη οθόνη πολλαπλής αφής 7 ιντσών συνοδεύεται με στάνταρ την εφαρμογή Apple CarPlay.

Στην πλούσια έκδοση της δοκιμής το Techna έχει όλες τις λειτουργίες ηχοσυστήματος της Bose, πλοήγηση και συνδεσιμότητα με smartphones πάνω στην οθόνη.

Η αρχιτεκτονική της καμπίνας είναι βασισμένη γύρω από ένα ταμπλό σε σχήμα Τ. Τα όργανα και οι έλεγχοι έχουν ομαδοποιηθεί με σκοπό την άνεση, την ευκολία και την ασφάλεια.  Οι εσωτερικοί χώροι αρκετά ευρύχωροι. Ο χώρος αποσκευών είναι 300 λίτρα (VDA) και με αναδιπλωμένα τα καθίσματα ο χώρος αυτός φτάνει τα 1.004 λίτρα.

Ικανοποιητικός ο χώρος για τις αποσκευές

Το νέο MICRA διαθέτει την πιο ολοκληρωμένη γκάμα τεχνολογιών ασφαλείας που έχει προσφερθεί ποτέ σε ένα μικρό αυτοκίνητο της Nissan. Σε αυτές περιλαμβάνονται : Το Intelligent Lane Intervention ( σύστημα προειδοποίησης και πρόληψης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας) , το Intelligent Emergency Braking (τεχνολογία που αναγνωρίζει τους πεζούς και μειώνει τα ατυχήματα, το Traffic Sign Recognition, το  High Beam Assist, το  Intelligent Around View Monitor και το  Blind Spot Warning. Το σύστημα αυτό διαθέτει αισθητήρες ραντάρ εγκατεστημένους στον πίσω προφυλακτήρα,  που όταν ενεργοποιηθούν προειδοποιούν τον οδηγό, οπτικά και ηχητικά, για την ύπαρξη άλλων οχημάτων.

Στα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας περιλαμβάνονται το  Ηλεκτρονικό Πρόγραμμα Ευστάθειας (Electronic Stability Program), το Σύστημα Αντιμπλοκαρίσματος των Τροχών (Anti-Lock Brakes), καθώς και το Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης στην Ανηφόρα (Hill Start Assist) και ένα σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών.

Με το σύστημα Idle Stop & Start (ISS), η μέση κατανάλωση είναι περίπου 5,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Το αυτοκίνητο που οδηγούσα (TECHNA 1.5) με τον πλούσιο εξοπλισμό κοστίζει  18.190 ευρώ. Όμως υπάρχει και η φθηνότερη έκδοση πετρελαίου που η τιμή του είναι 14.890 ευρώ. Για όσους ενδιαφέρονται υπάρχει και η έκδοση με τον  ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης που η τιμή του ξεκινά από τα 12.090 ευρώ.

Οι προβολείς αλογόνου είναι στάνταρ σε όλες τις βαθμίδες εξοπλισμού

Όμορφες οι ζάντες

Για τις απαιτήσεις της ελληνικής αγοράς υπάρχει ρεζερβα

Αυτη την ένδειξη μας έβγαλε οταν ακινητοποιηθήκαμε. Μακριά απο εσας….

Εδω ακινητοποιηθήκαμε

 



Μοιράσου το...!




Ετικέτες:


Σχόλια


Τελευταίες ειδήσεις: