Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
16 Απρ 2024
Απόψεις

Μείον 133 εκατομμύρια ευρώ από τις καταθέσεις πινακίδων.

Του Πέρη Χαλάτση

Ποιοι είναι αυτοί οι φοβεροί φωστήρες που σκέφτονται για το καλό του τόπου και έχουν πιάσει μεγάλες καρέκλες στο υπουργείο Οικονομικών;

Θα ήθελα πολύ να τους γνώριζα αυτούς τους καλούς ανθρώπους. Να τους σφίξω το χέρι.Να τους συγχαρώ γιατί ότι κάνουν –όπως οι ίδιοι λένε- το κάνουν για το καλό της Ελλάδας.

Δεν άκουσα ούτε έναν από όλους αυτούς να λένε για το καλό του  Έλληνα.

Ντρέπομαι αλλά θα το πώ. Δεν είμαι οικονομολόγος. Αλλά πιστεύω ότι αυτοί που προτείνουν τα χαράτσια είναι βλάκες.Το 2009 η 2010 κάποιοι υπουργοί  δίνουν κίνητρα στον Έλληνα να αγοράσει μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα για να κινούνται με ασφάλεια. Μπράβο τους.

Αυτοί οι υπουργοί που πρότειναν αυτά τα μέτρα άλλαξαν υπουργεία. Η πήγαν σπίτι τους. Στη θέση τους πήγαν κάποιοι άλλοι. Σκέφτηκαν ( δεν ξέρω αν έτρωγαν καλαμαράκια η έπιναν τσίπουρα εκείνη την ώρα και πάνω  στο μεθύσι τους αποφάσισαν να κάνουν διορθωτικές αλλαγές) να χτυπήσουν με τον πιο αλύπητο τρόπο όσους έχουν αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού.

Έβαλαν τόσα χαράτσια, τόσους φόρους που αν τα βάλετε κάτω με χαρτί και μολύβι θα δείτε ότι πρόκειται για τρελές αποφάσεις.

Λοιπόν για να μην λέμε όμως λόγια, θα σας αφήσω να διαβάσετε μια έρευνα που έκανε ο ΣΕΑΑ και τι ακριβώς ανακοίνωσε:

“ Η αναδρομική εφαρμογή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης στα αυτοκίνητα είναι άδικη και πλήττει εκ νέου το χειμαζόμενο κλάδο του αυτοκινήτου. Καταρχήν πρέπει να τονιστεί ότι δεν είναι δυνατό το αυτοκίνητο να χρησιμοποιηθεί μια ακόμη φορά για την αύξηση των φορολογικών εσόδων, πολύ περισσότερο όταν οι νέες επιβαρύνσεις έχουν αναδρομική ισχύ και άρα φέρνουν τους φορολογουμένους σε οικονομικό αδιέξοδο. Η επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης εξαρχής κρίθηκε ότι δεν ήταν ενδεδειγμένη και έχει ήδη οδηγήσει σε αθρόες καταθέσεις πινακίδων (προκαλώντας υστέρηση στα δημοσιονομικά έσοδα κατά -133 εκατ. ευρώ), στην εξόντωση της αγοράς των μεσαίων αυτοκινήτων και στην υποτίμηση της οδικής ασφάλειας, αφού πολλοί ιδιοκτήτες αναγκάζονται να περικόπτουν τα έξοδα συντήρησης. Η χώρα μας είναι δυστυχώς «πρωταθλήτρια» στην πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων, ως προς τα υπόλοιπα κράτη που βρίσκονται σε κρίση, καθώς στην ελληνική αγορά οι ταξινομήσεις έχουν μειωθεί κατά -76,1%, όταν πχ. στην Ισπανία κατά -41,3% ή στην Πορτογαλία κατά -48,1% (στοιχεία ΣΕΑΑ-ACEA, Ιαν-Μάιος 2013). Συνεπώς, αν η πτώση της αγοράς στη χώρα μας ήταν στα επίπεδα των άλλων χωρών σε κρίση, οι πωλήσεις θα ήταν διπλάσιες.Είναι προφανές ότι η νέα φορολογική επιβάρυνση στη χρήση του αυτοκινήτου θα καταρρακώσει την ήδη τρωθείσα καταναλωτική εμπιστοσύνη, αφού οι υποψήφιοι αγοραστές των αυτοκινήτων πλέον δεν μπορούν να είναι βέβαιοι για τη φορολογία που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν. Ακόμη, η έλλειψη οργάνωσης της πολιτείας καθιστά την αδικία του φόρου πολυτελούς διαβίωσης μεγαλύτερη, καθώς το μοναδικό κριτήριο κύμανσης του φόρου είναι ο κυβισμός του κινητήρα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να φορολογούνται με τον ίδιο φόρο όλα τα αυτοκίνητα ιδίου κυβισμού, όταν για παράδειγμα στα 2000 cc η αξία κτήσης στα καινούργια αυτοκίνητα μπορεί να κυμαίνεται από € 23.600 ως € 59.700 (στοιχεία Ιούνιος 2013).

Η νέα φορολογική επιδρομή δημιουργεί επίσης το παράδοξο η πολιτεία να προσθέτει συνεχώς νέα φορολογικά βάρη σε έναν κλάδο που μειώνει συνεχώς τα περιθώρια και τις τιμές, αφού με βάση τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ (ΔΤΚ, 2013-2008) ο δείκτης τιμών έχει μειωθεί κατά -12,5%, ακόμη και μετά την αύξηση του ΦΠΑ κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες. Μετά από όλα αυτά, ο ΣΕΑΑ εκ νέου ζητεί την αναστολή της επιβολής του φόρου πολυτελούς διαβίωσης.”

Διαβάσατε παραπάνω. Το ελληνικό δημόσιο έχασε 133 εκατομμύρια ευρώ από τις πινακίδες που κατατέθηκαν. Και του χρόνου θα ξεπεράσει τα 200 εκατομμύρια χασούρα.

Αν κάνετε μια βόλτα στις εφορίες θα δείτε με τα μάτια σας τις ατέλειωτες ουρές των ανθρώπων να κρατούν τις πινακίδες τους για να τις καταθέσουν. Γιατί δεν μπορούν να πληρώσουν τους υπέρογκους φόρους  πολυτελείας. Ξέρετε τι σημαίνει αυτό;

Κακή  οικονομική πολιτική. Κακοί σύμβουλοι στην Κυβέρνηση.

Μάλλον όταν πήγαιναν στα πανεπιστήμια θα μίλαγαν για την πολιτική  και δεν θα έμαθαν σωστά τι θα πεί οικονομία και σωστή διαχείριση του πλούτου.

Related posts